Mama worden na je 40e

Beste allen,

Ik ben een wat oudere mama (42) met al 2 kids (6 en bijna 2).
Nu willen mijn man en ik graag nog een 3e.
Voor de 2e heb ik helaas een miskraam gehad.
We weten van de risico’s en dat het langer kan duren etc.
Ik merk dat er weinig over te vinden is en het lijkt wel een taboe om op latere leeftijd (nog eens) moeder te worden.
Ik hoef dus geen kritiek, maar zoek vrouwen / mama’s die ook op latere leeftijd (weer) mama (willen) worden.
Ik zal mijn uitleg ook even geven waarom.
Ik had graag eerder mama willen worden, maar mijn leven liep nou eenmaal anders, Ik ontmoette mijn man toen ik al wat ouder was.
Natuurlijk ben ik ontzettend blij met mijn 2 gezonde kids. Maar onze kinderwens voor een 3e (en wel laatste) blijft toch.
Ik hoop hier “lot” genoten te vinden met wie ik ervaringen kan delen!

Hoi,

Dit is helemaal geen taboe meer hoor!! Ik ben ook na mijn 40e moeder geworden. Mijn man heb ik ook pas op latere leeftijd leren kennen.

Na een jaartje vertelde hij me dat hij graag een gezin wilde. Dit had ik voor mezelf al afgesloten… Ik heb voor hem een lange relatie gehad, maar voor mijn ex man was kinderen onbespreekbaar!

Als of een wonder was ik heel snel zwanger en heb nu een schat van een zoontje van 2. Gezien onze leeftijd laten we het wel bij alleen hem.

Ik heb 2 vriendinnen die beide net als ik een “oudere” moeder zijn. 1 zelfs ruim ouder als ik, ruim 43 toen haar dochter geboren werd.

Dus geen probleem hoor!! Luister naar je gevoel.

Ook ik ontmoette mijn jongere man later. Mijn zoontje is bijna 2. Ik word in juni 42. En ook wij willen heel graag een 2de. Vorig jaar 2 zwangerschappen die niet zo mochten zijn. We houden vertrouwen. Succes!

Ik ben ook een oudere mama. Vroeger wilde ik mama van minstens 4 kinderen worden en huisvrouw. Helaas loopt het leven niet altijd zoals je wenst. Ik heb een prachtige dochter van 9, maar nog steeds een alles overheersende kinderwens. Haar vader en ik zijn helaas uit elkaar dus een 2e is er nooit van gekomen. Nu alweer een aantal jaren samen met mijn lief en de kinderwens blijft. Ik ben net 41 geworden en 4 maanden aan het proberen zwanger te worden… Ik had eerst een grens van 40 gesteld, maar ik kan het nog niet accepteren dat het niet meer voor me weg gelegd is om nog een keer zwanger te zijn en een kindje te krijgen…

Wat fijn om te horen dat andere dit ook hebben!

@Lenneke_Sluijter; Wat vervelend dat 2 zwangerschappen niet hebben mogen zijn.
Ik hoop dat het gauw lukt om zwanger te worden.
Ik ben zelf ook al een paar maanden bezig.

@Mam; Als het voor jou goed voelt zou ik er gewoon voor gaan. Ik wens je veel succes.

Mistje: Bedankt voor je bericht.

Dank je wel, hoe is het nu?