Kleding baby 7 weken in draagzak

Hallo, allereerst de allerbeste wensen voor 2019!

Kerstvakantie zit er alweer bijna op dus dat betekent dat mijn zoontje van 5 volgende week weer naar school gaat. Ik heb nog een zoontje van 7 weken oud die ik dan graag in een draagzak wil doen wanneer we mijn oudste naar school brengen. Maar waar in nu mee zit is, wat trek je een baby aan als je naar buiten gaat? Ik hem dragen buiten mijn jas. Nu vind ik een berenpakje hartstikke leuk en schattig, maar is zo’n berenpakje over zijn gewone kleding voldoende? En wat als het nu echt heel koud word? Ik hen mijn oudste nooit gedragen in een zak of doek dus ik heb er totaal geen ervaring mee.

Ik heb van de week mijn dochter in een berenpakje over haar gewone kleding gedragen. Als het koud is evt een soort poncho over de ja? Je hebt ook van die speciale waar ook een kinderhoofdjes doorheen kan.

Hoi.

Ik had mijn kindje toen over de normale kleren een berenpakje aan met extra muts en warme sokken/sloffen. Ik had hem dan nog wel bij mij in een draagvest zitten. Dat was qua temperatuur prima.
Als je geen draagvest hebt zou je idd misschien nog een poncho/cape/grote sjaal erbij over kunnen doen.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik had een berenpakje besteld en die hou ik nu vast maar ik vind ze vrij dun nog, ik had zonnig iets dikker verwacht. Als ik die over zijn gewone kleren aan trek met daarbij een muts en een sjaal eromheen is dat dan al voldoende? Ik wil niet dat hij het koud krijgt tijdens de ochtendwandelingetje (nog geen 10 minuten lopen naar school) met een graadje of 5,6.

Voor een wandeling van nog geen 10 minuten bij geen vriestemperatuur is zo,n schattige berenpakje (mijn kleine meid groeide er te snel uit) met muts en sjaal over de reguleren kleding ruim voldoende, hij zit stevig tegen je aan in de draagzak en krijgt daarmee ook jouw lichaamswarmte mee.

Als het het nog steeds niet vertrouwt onderweg dan kun je je kleine regelmatig in de nek (tussen de huidplooien in) voelen dan weet je de volgende keer dat je meer moet aandoen of kun je voor op de terugweg iets uitdoen.
handen en voeten zijn bijna altijd koud bij de meeste babys dus daar moet je niet op afgaan.

Voor vriesweer heb ik een super oversized onflatteus dikke winterjas in huis, kan ik over de kleine in de draagzak heen doen.