Kind ziek op werkdagen

Lieve mama’s.

Ik ben erg benieuwd wat jullie doen als je kind ziek is terwijl jij en je partner die dag aan t werk moeten…
Is jullie werk zo flexibel dat je dan thuis kan/mag blijven of neem je kortdurend zorgverlof en wat vind je werk daarvan? Of meldt je bijv je zelf ziek?

Ik vind het soms best lastig wat te doen. Want tenslotte wil je er dan zijn voor je kind. Ik heb het vorig jaar een kind gehad op zondagavond dat ik met mn zoontje bij de dokterdienst zat vanwege een beginnende longontsteking. Ik kon toen wel thuis blijven maar dit kostte me een vakantie dag (terwijl ik zelf echt dacht dat t viel onder kortdurend zorgverlof)
Nou is het tot nu toe maar 1x voor gekomen op een moment dat ik moest werken maar ben wel eens benieuwd hoe andere ouders dit doen…

Groetjes

Hoi hoi,

Ik meld me niet ziek als m’n kinderen ziek zijn.

Er zijn verschillende mogelijkheden, m’n man probeert eerder of later naar het werk te gaan omdat hij in ploegendienst zit kan dit soms.
Ook is het wel voor gekomen dat hij weg was voor z’n werk en dat ik iets moest, daar kon ik in overleg het calimilteiten potje voor aan spreken. Dat zijn Uren die je in een jaar kunt krijgen om voor de zieke te zorgen. Dit is vaak max 1 maal de hoogte van de werkweek.
Als we het van te voren weten en ruilen is niet mogelijk dan neemt een van ons vrij, dit proberen we af te wisselen.

Gelukkig is die niet vaak voor gekomen.

Ook hebben we een keer de oppas in gezet.