Kind van twee jaar zindelijk krijgen

Hey iedereen,
Heeft iemand tips hoe je tweeling zindelijk krijgt
Weet echt niet hoe ik er aan moet beginnen ze zijn twee jaar een 3 maanden

We begonnen met uitleggen dat hij geen luier aanhad en als hij moest plassen naar zijn potje moest lopen. Het potje stond er al een tijdje dus hij wist waar hij deze kon vinden.

Vervolgens hebben we hem alleen een onderbroekje aangetrokken en de luier uitgelaten. Natuurlijk gingen we er vanuit dat hij niet direct naar zijn potje liep.

Eenmaal tijdjes het spelen vergat hij natuurlijk dat hij geen luier aan had en plaste in zijn broek. We pakten hem iedere keer als dit gebeurde op en brachten hem naar zijn potje. Dan vertelden we duidelijk:
Je hebt geen luier aan, dus je moet op je potje plassen.

Heel kort erna deed hij zijn eerste plasje op het potje! We maakten er een feestje van en gaven hem complimenten. Hij was zo trots! Daarna gooiden we samen het plasje weg en mocht hij zelf doortrekken! Hij was zo trots

Hij is nog niet helemaal zindelijk, maar het gaat steeds beter :slight_smile:

Super dankje wel voor u ervaring te delen

No worries! Een kind van 6 kan nog steeds een luier (‘s nachts) dragen. Voor overdag? Gewoon geen luier aan doen en op vaste tijden naar de WC gaan. voor ‘S nachts? een klassieker ; een WC kalender. mocht het echt niet lukken zou je het trucje van overdag ook ‘s nachts kunnen uitvoeren. en in de nacht wakker maken om naar de WC te gaan. De eerste week spreek je af dat als hij naar de WC moet hij mama of papa mag wakker maken. En langzaam maak je hem steeds zelfstandiger.

Ieder kindje op zijn of haar eigen tempo, zijn ze zich bewust van het plassen en poepen?
Dan zou ik inderdaad eens beginnen met het uit laten van de luier, een potje en een beloningssysteem.

Maar wanneer er geen interesse is zou ik het niet forceren.