Kan je een kind teveel verwennen

Goededag,
Misschien een beetje stom en overdreven maar vraag me steeds vaker af of ik onze zoon niet teveel verwen.
Hij word 24 Mei 1 jaar maar heb nu al 20 cadeautjes staan en hij heeft gister alvast de fantastische vtech 5 in 1 locomotief gekregen.
Als ik iets zie waarvan ik denk daar heeft onze zoon wat aan qua leer en speel dan MOET ik het gewoon kopen.
Als ik hier wel eens over praat in mijn omgeving krijg ik de snauw dat ik mijn kind teveel verwen en dat hij straks nooit meer tevreden zal zijn.
Nu zie ik dat zelf niet snel gebeuren want geef hem een cadeau en het inpakpapier is het meest mooie wat hij ooit heeft gezien.
Graag hoor ik jullie meningen

Beste Naomi ,

Ik vind zelf persoonlijk 20 cadeautjes erg veel om te geven. Waarschijnlijk krijgt hij ook nog wat van opa en oma en andere gasten. Als ze 1 jaar worden hebben ze ook nog niet echt het benul wat een cadeautje is. Het is alleen maar verwarrend voor een kleintje zoveel cadeautjes.

Ze zijn vaak blijer met wat je zegt het inpakpapier of iets anders kleins zoals een ballon. Wij hebben toen onze zoon 1 jaar werd een speel ding van v tech gekocht en een loopfietsje. Dat v tech ding speelt hij nu een jaar later nog steeds elke dag mee. Loopfietsje kan hij nog steeds niet op.

Het is heel persoonlijk hoor. Je moet doen wat voor jezelf goed voelt. Alvast een leuke dag gewenst !

Groetjes mama 27

Maar ik ben het wel met jou eens mama27. Onze jongste nu bijna 2 jaar heeft bij 1 jaar een blokken stoof van ons gekregen. Hij speelt er nog mee. Kinderen weten vaak niet wat ze met die over vloed aan cadeaus moeten.

Ik denk dat je vooral jezelf ‘verwent’ door alles maar te kopen. Een kind is met een ballon nog gelukkig en na cadeau 2 is zn aandacht bij het eerste cadeau en doen die andere 18 er niet meer toe. Mn zoontje is nu 3 en speelt nog steeds met speelgoed dat hij vorig jaar heeft gekregen.

Ik denk dat je vooral moet voorkomen dat hij strakjes als ie wat ouder is het normaal gaat vinden dat hij zoveel krijgt. Nu snapt hij het nog niet maar dat duurt niet meer lang. Zijn verwachtingen worden dan ook steeds hoger…

2 likes

Van sommige mensen om me heen krijg ik nu ook vooral het antwoord zolang je het financieel hebt moet je het doen.
En het is niet zo dat hij enkel speelgoed krijgt gebonden aan deze leeftijd.
Dat heb ik eigenlijk nooit gedaan.
Ik ben ook niet van het non stop elke dag doorkopen en cadeautjes geven enkel op speciale gelegenheden zoals dus een verjaardag of kerst