Kan ik zwanger zijn?

Goedemiddag mede mama’s (to be),

Ik weet het allemaal even niet meer? Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Erachter gekomen dat ik een korte luteale fase had, kon volgens de HA geen kwaad. Levende bewijs lag boven in bed, aldus de HA.

2 maand geleden heb ik geen eisprong gehad dus een menstruatie overgeslagen, hele maand van slag geweest ik snapte er niks van.

Deze maand, afgelopen zaterdag 31 aug eisprong gehad, we hebben een heel gezellige week gehad… :wink:
en door mijn korte LF zou ik afgelopen dinsdag 3 september ong moeten worden.

Echter ben ik nog niet ongesteld, ben kotsmisselijk duizelig en moe. Testen zijn negatief (logisch, veel te vroeg getest) maar zou ik nu al symptomen kunnen hebben van een (hopelijke en eventuele) zwangerschap?
En wanneer zou wel geschikt zijn om te testen?

Liefs
c

Volgende week. Dan ben je een week overtijd.

Hi johanna,
Bedankt voor je reactie.
Helaas vanmorgen, 4 dagen na nod, toch een tempdaling gehad en zojuist licht bloedverlies.

Hopelijk volgende ronde meer geluk…:four_leaf_clover:

1 like

Lichte bloedverlies kan ook na dat een baby zich geplaatst heeft. İk zal als jij zijnde nu nog een test doen, is al 5dagen terug dat je als laatst hebt geschreven als je nu gwn ongesteld bent dan gwn de test uitlaten :slight_smile:

Hier nog een tip, 10 dagen na je laatste ong dag een gezellige dag maken dan heb je een heeeele hoge kans zwanger te raken. Bij mij was t nooit geplant maar gwn toevallig wnr ik terug reken, en heb nu 3kindertjes

Dag Kobra. Na jouw berichtje heb ik toch nog eens getest! En ja hoor… zwanger!
Helaas is het bloedverlies niet gestopt, ene dag heviger als de andere en ook af en aan hele lichte krampen. Vk gaat uit van een miskraam. As donderdag controle of alles ‘weg’ is.
Helaas😞

Heyy cornelia hoe is t nu met je of terwijl je baby? Heb je nog steeds bloedverlies? İk hoop dat t gwn een paar horror dagen waren en nu gwn kan genieten van je zwangerschap :rose::rose:

Hi Kobra. Lief dat je ernaar vraagt. Bloeden blijft, ene dag meer als de andere dag. Voornamelijk oud bloed, maar ook wel echt krampen.
Overmorgen 09:00 echo. Maar ik heb me er al bij neergelegd dat het mis is.:disappointed:
Hopelijk is ons toch ooit een tweede wonder gegund :four_leaf_clover::heart:

Hoi Cornelia,

Ik vroeg me af of je nog wel de zwangerschap symptomen hebt?
Want ik heb ook in het begin van mn zwangerschap veel bloed gehad en ook krampen, en bij mij was er niks aan de hand.
Soms bloed je zonder een reden.
Zolang je nog wel echt de symptomen voelt kan het goed zijn dat het nog allemaal goed is.

Succes met de echo

1 like

Hey Nicky,
Op een vaag misselijk gevoel in de ochtend na geen symptomen maar ik heb daar wel vaker last van (ook als ik niet zwanger was)
Ik heb op het begin verder ook geen symptomen gehad.
Heb zojuist een clearblue digitale test gedaan…!super stom ik weet het. :see_no_evil:
Maar ik ging ervanuit dat er net zoals op 14 sept 1-2 zou staan En dat ik het dan écht naast me neer kon leggen maar hij gaf 2-3 aan. Nu ben ik helemaal in de war. Ik bloed al ruim 2,5 week dus het zal vast wel niet goed zijn🤷🏻‍♀️

Hoi Cornelia, ik vind het helemaal niet stom dat je een test wilde doen! Het is heel logisch dat je zekerheid wil!
Maar bloed je de hele dag door of zijn het maar kleine beetjes?
En het is donker bloed geen helder bloed?
Waarom kon je niet eerder voor een echo komen die onzekerheid kan je zo gek maken :sweat:
Ik ga voor je duimen en hopen dat het vals alarm is en dat je na die echo wel kan gaan genieten van je zwangerschap!
Maar het hoeft dus niet altijd slecht te zijn!

Hey Nicky!
De vaste echoscopiste van de praktijk is met vakantie, ze hebben een vervanger die er alleen op donderdag is. Daarom duurt het zo lang!

Ik moet de maandverbandjes 2 a 3 keer verwisselen per dag. Niet omdat ze dan helemaal doordrenkt zijn maar wel om het hygiënisch te houden. Dan zijn ze meestal kwart vol.

Sinds vanmiddag is de buikpijn weg nu is het echt kleine steekjes in de baarmoeder/onderbuik.
Stiekem heb ik nog een beetje hoop. Heb nog nooit zo obsessief zitten Googlen naar verhalen die er iets op lijken.:woman_facepalming:t2:

Wat een wens met een mens kan doen he​:four_leaf_clover::disappointed:

Hoi Cornelia,

Oh wat vervelend zeg dat je daarom erop moet wachten!

Het is logisch dat je nog hoop hebt, omdat de test nu meer weken aan geeft en je nog geen echo hebt gehad.

Maar ik heb ook echt bloedverlies gehad, en dat was ook donker bloed.
Ik wist ook zeker dat het niet goed kon zijn, maar toen werd mij verteld dat vrouwen zonder reden kunnen bloeden.
Misschien was het een flinke innesteling?
Ik hoop voor je dat het snel donderdag is!

:four_leaf_clover:

1 like

Belachelijk dat je vk je zolang laat wachten voor een echo misschien zal je een andere moeten zoeken die jou waardeerd🌹 ik hoop alsnog dat alles goed is, zo niet hoop ik voor jou en je man dat je engelbaby zusjes en broertjes krijgt. İk wacht erg beroerd tot donderdag hopelijk deel je je nieuws ook met mij(ons)

Enn hoe is t gelopen lieve cornelia t lijkt wel alsof ik op nieuws wacht van een familie lid of bestevriendin :confounded: ik hoop dat alles oke is en nu je hartje is gelucht :palms_up_together::heart:

Ik ben ook benieuwd hoe de echo gegaan is! En dacht precies hetzelfde als Kobra!
Hoop zo dat alles goed gegaan is!

Lieve dames, helaas was het mis.:pensive: Niks meer te zien op de echo, ze hebben me nog met spoednbloed laten prikken op hcg en die was 87, een aflopende miskraam dus. Veel verdriet maar ook opluchting dat ik niet meer in twijfel zit. Ik word doorgestuurd naar de gynaecoloog om mijn cyclus in kaart te brengen.

Heel erg bedankt voor jullie luisterend oor. De wens blijft; we geven niet op.:heart:
Veel liefs

2 likes

Lieve Cornelia,

Wat een rot nieuws :sleepy: en wat hebben ze je toch lang in spanning laten zitten :pensive:
En het is goed dat je nu verder bij de gynaecoloog gaat :muscle:t2:
En zeker niet opgeven, want jullie is het ook echt gegund!
Positief blijven dat het de volgende keer echt laat lukken! :four_leaf_clover:

1 like

Achjeej wat kan men hierop zeggen. İk hoop dat je baby leuke zusjes en broertjes krijgt dus niet opgeven he♥️ denk eraan 10 dagen na je laatste ong.dag zeker een heel gezellige avondje maken😏
İk wens je veel geluk en gezondheid in je leven met je mannetje en kinderen. İk zal t fijn vinden als we je geluk hier een beetje met je mogen delen :rose::rose:

1 like