Inseminatie poging 6

Hallo mede mama’s

Ik vroeg mij af of er nog mensen op dit forum zitten die zwanger proberen worden via inseminatie.
(of geworden zijn)
Inmiddels zit ik hier aan poging 6.
Alles lijkt in orde te zijn maar toch lukt het maar niet direct.

Mijn vrouw was zwanger bij de tweede poging van ons eerste zoontje.

Hoe verliep dit bij jullie?

Ondertussen neem ik naast de Pregnyl ook Clomid om zo de kansen een beetje te verhogen.
De eerste keren bij die hormonen had ik alle verschijnselen van een zwangerschap maar inmiddels lijk ik er al wat imuum voor geworden te zijn.

Hoi Ange,

Ik ben ook zwanger geworden via inseminatie, bij poging 4.
Bij de laatste poging heb ik ondersteuning gehad van een hele kleine hoeveelheid hormonen. Hierdoor rijpten er 2 eicellen.
Eentje ervan is uitgegroeid tot een heerlijk mannetje van 2,5 jaar.
Succes!!

1 like

Welke hormonen kreeg je toch?
En fijn dat het bij poging 4 raak was :slight_smile:

Hier ondertussen de clomid hoeveelheid wat verhoogd.
Nu weer afwachten of er meer eitjes zitten dan eentje zodat er meer kansen zijn.

Ik heb een lage dosering Menopur gekregen. En na de inseminatie die “bolletjes” (ben de naam even vergeten…), t.b.v. een betere innesteling.
Ja, de 4e poging was raak! Vond ik erg bijzonder, de arts zei me dat stellen gemiddeld tussen de 6 en de 10 pogingen nodig hebben. Dus ik was er ook helemaal niet mee bezig dat het “al wel zou lukken”.
Heel veel succes!!

Geen idee ook van die bolletjes.
Momenteel enkel nog maar Pregnyl en Clomid waarmee ik in aanraking ben gekomen.

Nu momenteel twee pilletjes van Clomid aan het nemen voor 5 dagen.
Daarna opnieuw echo.

Beetje omgekeerd :slight_smile: Hier een heel vlug voorbeeld gekregen dus 6 lijkt echt al laaaaang.

Maar ik heb wel vertrouwen in wat ze doen hoor.
Af en toe wordt ik er gewoon enorm onzeker van.

Ange,

Mijn vriendin heeft het geprobeerd, maar na een hoop pogingen had ze de hoop opgegeven en toen ging ze met haar man naar bed en had ze er helemaal niet meer aangedacht om zwanger te worden en toen was het dus wel raak, want op dat moment waren ze er niet meer zoveel mee bezig.

Misschien zou je er minder aan moeten denken dat je zwanger wil worden, misschien lukt het dan ook bij jou. Dat het op de ene of andere dag raak is.

Ik ben op de gewone manier zwanger geworden. Wij hadden zo iets als het raakt is het oke, maar wanneer dat moment is dat zien we wel en na 2 maanden kwam ik er pas achter dat ik dus zwanger was en is ons zoontje inmiddels 2 jaar.

Ik wens je heel veel succes

Ja, is al veel gezegd, om er niet te veel mee bezig te zijn.
Heel moeilijk als je om de zoveel tijd naar de kliniek moet natuurlijk of pilletjes moet nemen.
Maar inderdaad al meer in de veronderstelling dat het nog niet raak zal zijn de volgende keren.
Helaas is dat momenteel ook nog gewoon realiteit.

Maar voor de rest drink ik wel gewoon nog af en toe een pintje en eet ik nog tiramisu en prepare.
(de eerste 3 maanden niet hoor :wink: dus ben wel al nonchalanter)

We zullen zien he, maandag resultaat of de extra Clomid iets gedaan heeft.

Ange

Ik geloof in je en voor dat je er zelf er ging in hebt is het misschien wel raak.

Ik wens je heel veel sterkte en succes ook jou gaat dit lukken.:kiss:

Dankjewel :blush:
Clomid zorgde voor een giga ei (folikel) van 2,36cm en daar vlakboven nog een klein eitje, direct pregnyl spuit gekregen en morgen een volgende inseminatie poging. Spannend, wel nog nooit meerdere eitjes gehad en ook nog nooit zo groot.

Het is gelukt met poging 8, nu afwachten of alles ok is natuurlijk. :slight_smile:

1 like