Inentingen babys/kinderen

Hoi moeders… Ik ben eigenlijk benieuwd hoe jullie over de prikjes denken? Doen jullie wel of niet ineenten? En waarom?

0 likes

Hoi. Ik vaccineer mijn kind wel. Vind het heel belangrijk. Ik ben blij dat de vaccinaties er zijn, waardoor die ziektes gelukkig (bijna) niet meer voorkomen. Moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als hij niet gevaccineerd is en hij zou zo’n ziekte krijgen met alle gevolgen van dien.

0 likes

Mijn zoontje heeft alle prikjes tot nu toe gehad. Vaccineren is ontzettend belangrijk!!! Ouders die hierover twijfelen (waar ik met mijn volle verstand niet bij kan…) kunnen naar bv een voorlichtingsavond toe.

Hier in de westerse landen, uiteraard ook Nederland komen veel erge ziektes nauwelijks meer voor. Maar dankzij die anti vaxxers steken ze wel weer de kop op! Met alle gevolgen van dien…

Hier vlak bij ons is een klein kindje bijna overleden, heeft maandenlang op de IC gelegen. Het kindje was in aanraking gekomen met een ziek, niet gevaccineerd groter kind. De ziekte was nog niet doorgebroken bij dat kind, want dat duurt ca. 3 weken. Je zult het maar op je geweten hebben…

Ik heb deze discussie ook gehad met een kennis van mijn man, zij heeft haar beide kinderen ook niet laten enten. Haar kinderen hadden deze “rotzooi” niet nodig… Ben ontzettend kwaad geworden, maar ze bleef bij haar mening.

Mocht je twijfelen, ga eens naar een voorlichtingsavond. En luister vooral niet naar het advies van een tante Truus op de verjaardag van een buurvrouw.

0 likes

Ik ben juist voor… alleen kom ik de laatste tijd mensen tegen die het troep noemen… ik ben al aan het onderzoeken geweest enz. En ik vind dat het verplicht moet zijn in NL. Ik ben gewoon benieuwd waarom mensen tegen zijn, want ik kan niet begrijpen dat je je kind zo een risico laat lopen.

0 likes

Hi Kitte,

Zelf ben ik voor vaccineren, en ik ben dan ook benieuwd hoe je over de volgende punten denkt:

• sinds de introductie van de vaccinaties zijn de betreffende ziektes, waaraan kindjes zelfs dood kunnen gaan, veel minder vaak voorkomend. Vind je dit geen goede ontwikkeling of ben je van mening dat dit resultaat ook te behalen is met een gezonde leefstijl?

• wat zou je ervan vinden als ouders massaal niet meer laten vaccineren waardoor die ziektes weer meer voorkomen (niet iedereen houdt er een gezonde leefstijl op na) en jouw kindjes dus ook risico lopen? Nu zijn ze immers (enigzins) beschermd door groepsimmuniteit.

• als jouw kindje bijv. een lekkende hartklep zou hebben, zou je dan een klep van een varken (wat heel erg vaak gebruikt wordt) weigeren? Of organen van een donor?

0 likes

Ik deel mijn mening dat het inenten van een kind niet gezond is…
Maar met de huidige ongecontroleerde toestroom aan mensen uit de Oostblok en het warme zuiden. Ziekten als tuberculose bof rode hond mazelen schurft en meningkokken komen steeds vaker in verschillende varianten voor in Europa, en dan hebben we het nog over ziekte die vrij eenvoudig te bestrijden zijn… Persoonlijk vind ik het een groot twijfelgeval van wel doen of niet doen… De kans dat niet geënte kinderen gezond zijn komt volgens mij voornamelijk doordat het percentage ingeënte kinderen nog boven de norm ligt… Maar mocht die norm ver gaan zakken dan vrees ik persoonlijk voor ernstige ziekte die steeds dichterbij komen en uiteindelijk ook onze kinderen kan treffen.

0 likes

Hi Kitte,

Ik zou mijn kind zelfs liever een appel met de vaccins geven die ze lekker opsmult, dan dat ze een prik krijgt waar ze van moet huilen.
Ik heb niet gecontroleerd of wat je noemt inderdaad in de spuitjes zit, maar als dat zo is, zullen de hoeveelheden niet dermate schadelijk zijn.
Hetzelfde geldt voor diezelfde appel, waar cyanide in zit, arsenicum in rijstwafels enz.
Voor volwassenen is alcohol (sociaal geaccepteerd) ook niet gezond, maar zolang met mate niet schadelijk.

Zou je ook antwoord willen geven op mijn vragen? Ben oprecht benieuwd naar je reactie daarop. Je hebt blijkbaar goed nagedacht over je beslissing je kindje(s) niet te vaccineren, dus op deze punten zul je vast ook wel een mening hebben.

Ben het overigens wel met je eens dat je niet alles klakkeloos hoeft aan te nemen en kritische vragen best gesteld mogen worden. Graag zelfs! En uiteindelijk probeert iedereen toch de beste keuze te maken voor z’n kindjes.

0 likes

Hi Kitte,

Klopt, ik heb een eigen mening, net als jij.
Daar wordt ook naar gevraagd door degene die dit topic heeft geopend en ik vind het interessant om de discussie aan te gaan met mensen die niet dezelfde mening delen als ik.
Jammer dat je niet wilt uitweiden over jouw standpunt…

0 likes

Zozo, heftige discussies hier…
Mensen kiezen voor hun eigen opvoeding, dus ook het al dan niet inenten van kinderen.

Om hier aan mee te doen:
Ik vind het niet inenten van kinderen levensgevaarlijk!! Wat ik om mij heen van die anti vaxxers hoor is, “mijn kind heeft die rommel niet nodig”… Das heel fijn, maar dat is heel gevaarlijk voor andere kinderen!! Spuiten zijn geen “rommel”, het zijn stoffen die ziektes tegengaan!!

Wel eens gelezen wat er in een simpel paracetamolletje zit?? Het is volstrekt onjuist dat niet ingeënte kinderen geen gevaar zijn… Ik heb me voor laten lichten door kinderartsen, en deze zijn van mening dat alle kinderen ingeënt moeten worden.

Mijn zoontje gaat 1 dag naar de opvang, en ik heb gevraagd of de kinderen ingeënt zijn. Zeker! Dat was gelukkig een must bij hun! Anders had ik hem er direct van afgehaald.

Kinderen die niet geënt zijn, moeten als het aan mij ligt geweigerd worden op de opvang en school! Gelukkig is dat in landen om ons heen al veel wettelijk geregeld. Ik hoop dat Nederland snel volgt.

Mensen moeten zich ook niet gaan “inlezen”, maar naar een voorlichtingsavond toe!

2 likes

Inderdaad ziek zijn brengt veel geld in het laatje… Dus dan zou je toch juist verwachten dat ze juist willen dat je niet vaccineer? Want dat brengt waarschijnlijk meer op dan wanneer je wel vaccineert.

En ik moet je toch even verbeteren, want de vaccinaties spuit je niet rechtstreeks in de bloedbaan maar in een spier (of onder de huid) Zit veel verschil in :slight_smile:

0 likes

Even een andere invalshoek in deze discussie. Ik heb eens een paard zien sterven aan tetanus. Het was verschrikkelijk, zoveel angst en pijn. De eigenaar had het dier niet laten inenten en het had via een klein wondje tetanus opgelopen. Het begon met een stijf been en binnen korte tijd kon het paard niet meer lopen en gilde het van de pijn. Het dier is gestikt, een afschuwelijk gezicht. Als een groot sterk paard hieraan zo snel doodgaat, wat zou het dan met een baby of peutertje doen? Dit te moeten meemaken wens je geen enkele ouder toe.

0 likes

Een vriendin van mij heeft onlangs haar (enige kind) 1,5 jarige dochter verloren aan hersenvliesontsteking (meningokokken). Dit is een overdraagbare ziekte met vaak de dood of een handicap als gevolg als er niet tijdig ingegrepen wordt. En ondanks het tijdig ingrijpen kan het nog steeds de dood als gevolg hebben. Beste Kitte, als je Meggy Drost gaat googlen zou ik eens haar verhaal lezen. Want met een vaccinatie was Sammie er nog geweest. En zowel baby, als pubers en ouderen zijn een risicogroep. Je mag zeker je mening verkondigen, maar realiseer je dat als jij je kinderen niet inent, jouw kinderen andere kinderen wel kunnen besmetten met o.a. deze ziekte. De door jou beweerde weerstand van de moeder werkt niet in het geval van meningokokken.

0 likes

Jeetje wat een verhaal Lydia… Kan er wel om huilen… Ik ken soortgelijk verhaal. Kennissen van mij zijn streng gelovig (eigen kinderen wel geënt!), maar veel kinderen in hun omgeving niet.

Ze vertelde mij ergens vorig jaar verhaal dat in hun vriendengroep een stel een kindje was verloren. Ook niet ingeënt!! Zelfs niet mee naar de dokter gegaan, want volgens hun beslist de lieve Heer over het leven. Ze hebben dagen alleen zitten bidden.

Dit soort verhalen lees je vaker… Zoals ik een stukje hierboven al schreef, een kennis vriendin van mijn man is ook zo’n anti vaxxer. Heel gesprek mee gevoerd, ik werd echt misselijk van haar argumenten… Beetje net als Kitte op dit topic.

Niet inenten is zooooo gevaarlijk! Die anti vaxxers realiseren zich niet hoeveel gevaar ze de maatschappij aanrichten. Afijn, gelukkig wordt het steeds meer verplicht! Ik moest op de opvang voor mijn zoontje aantonen dat hij ingeënt was.

Ik hoop dat die anti vaxxers toch een keer tot inzicht komen…

0 likes

In fruit zit van zichzelf ook formaldehyde! Zelfs nog meer dan in vaccins.
Er zit geen los aluminium in, maar een aluminiumverbinding en dat is heel wat anders. In de vaccinaties van het rijksvaccinatieprogramma zit geen kwik en ook geen kwikverbindingen meer. Het wordt niet rechtstreeks in de bloedbaan gespoten, maar in het spierweefsel (en de BMR in het onderhuidse weefsel). In één boterham met pindakaas zitten meer lichaamsvreemde stoffen dat in alle vaccins van het rijksvaccinatieprogramma bij elkaar.
Het rijksvaccinatieprogramma heeft in de loop der jaren al duizenden kinderlevens gespaard! Het zal je maar gebeuren dat je kind overlijdt of blijvende complicaties overhoudt door een ziekte waar het eenvoudig tegen gevaccineerd had kunnen worden. En nee, het zijn niet alleen de kindjes met een ‘verminderde weerstand’ die het treft! (ook dat is erg, maar wordt vaak als argument aangehaald door anti-vaxxers) en iets met de naam ‘kinderziekte’ is niet synoniem voor een onschuldige aandoening! https://www.rug.nl/research/portal/en/publications/the-public-health-impact-of-vaccination-programmes-in-the-netherlands(29a46600-ad10-447d-a38c-df8f1bdc7ed1).html

0 likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3D9bYqgp6RcPM&ved=2ahUKEwjVhprz36zhAhUSzqQKHdiND4wQwqsBMAB6BAgGEAU&usg=AOvVaw0osQGo_zKAHl94_b3-uYSH

Dit filmpje zegt zoveel…

0 likes