In de knoop met voeding

Hallo,

Ik heb een zoontje van bijna 7 weken.
Ik ben totaal niet meer mee met de hoeveelheden voeding.
Ik gaf 150cc die soms volledig leeg waren. Nu mag ik van kind en gezin maar 120 geven. Hij is sindsdien veel lastiger.
Ik ben totaal de kluts kwijt

Hoi Ladyw

Waarom zou je je kind minder geven als het meer nodig heeft?
Hij is lastiger omdat die schijnbaar nog honger heeft, en als hij die van 150 leeg dronk.
Kind en gezin? Is dat hetzelfde als een consultatie bureau? Ik zou als ik jou was toch het erover hebben, dat je gewoon merkt dat je kindje meer nodig heeft.
Wat voel jij als moeder? Het is nog altijd jou kindje!

Succes

Zelf zou ik gewoon meer geven. Als jouw kindje mee nodig hebt zou ik het ook geven ook. Jij zit heel de dag mee hun niet. Ze kunnen makkelijk zeggen minder maar als die er lastig van wordt zou ik gewoon je moedergevoel volgen. Zelf vind ik ook dat elk kind daar anders in is. Als je zelf honger heb wil je toch ook eten zo denk ik dan

Inderdaad!
Huh werken volgens een boekje maar elk kindje is anders elk kindje heeft andere behoeftes.
Je kindje geeft duidelijk aan meer nodig te hebben!

Hun werken inderdaad volgens het boekje. Niet te veel tegen zeggen ja en amen anders beginnen ze te zeuren. Je weet zelf wel wat beste is voor je kind. Vind ook altijd zo appart dat een baby van 4 kilo net zo veel “moet” drinken als een baby van 2 kilo bij de geboorte dan. Mijn lijkt dat ook anders te zijn

Mijn zoontje zat ook behoorlijk op de max wat hij per dag mocht hebben. Ik heb vele dagen met een huilend kind op de arm gelopen, en de uren/minuten af zitten tellen tot hij weer een nieuwe fles mocht.

Als ik daar op terug kijk zou ik dat nu niet weer gedaan hebben! De eerste 6 maand groeide hij ontzettend hard! Daarna stagneerde de groei en nu zit hij op de middellijn.

Ik zou zeggen geef je kindje gewoon iets meer als hij dat nodig heeft. Dat trekt later vanzelf wel weer bij.

Bedankt voor jullie reacties!
En hoe komen jullie dan aan een vast schema? Want ze willen ook dat ik ten laatste om 23u zijn laatste fles geef maar komt niet altijd uit met om de 4u

Geen enkel kind bijna heeft een vast schema! Mijn zoontje heeft bv nooit een avond voeding willen hebben… Vanaf ca 2 maand zat hij op 1 nachtvoeding.

Hij ging slapen tussen 5 en 6 uur, om vervolgens door te tukken tot ca 2 uur/half 3 s nachts. En iedereen maar roepen dat ik hem om 10 uur s avonds wakker moest maken…

Maar daar had meneer geen zin in! Wilde niet wakker worden, en al hemaaaaaal!! geen fles… Dus gewoon “zijn” schema aan gehouden.

Succes! Volg je eigen gevoel en het ritme van je baby.

Ik snap je onzekerheid want ik heb ook echt lopen tobben ermee, maar ze willen zoveel, maar ze kijken niet naar de kindjes zelf maar echt alleen wat voor hun normaal groei curve is.
Het is nooit goed de 1 te dik de ander te klein.
Elk kindje is uniek en heeft zijn eigen ritme en eigen tempo.
Doe wat bij jou goed voelt!
Probeer het een beetje naast je neer te leggen wat ze daar zeggen!

Geef je kindje gewoon naar behoefte! Ze hebben het juist in de eerste maanden zo hard nodig om te groeien!
Hij geeft duidelijk aan wat die wil!

Cb wilde ook dat ik om 11 uur de laatste fles gaf. Maar als ik om 7uur de fles gaf en probeerde haar nog half uurtje wakker te houden. Daarna ging ze naar bed en om 11uur moest ik haar steeds wakker maken voor de fles ben daar mee gestopt en heb gewoon op verzoek voeding geveven. Moet wel zeggen ze is nooit snachts gekomen voor de fles dat schild denk ook. Ze kreeg om 7 uur de fles en sochtends rond 9/10 uur pas weer de eerste dan werdt ze pas wakker. Weet niet hoelang die van jou slaapt?

Na zijn fles van 23u komt hij meestal terug rond 3u30 a 4u. Vroeger was het pas rond 7u. Kreeg wel de fles om mindernacht

Ik zou je niet teveel aantrekken van het consultatiebureau.
Gewoon doen wat jouw gevoel zegt, dat kunnen hun niet voor je bepalen.

En trouwens, wat hun zeggen zijn richtlijnen. Geen verplichtingen.
Mijn dochter kreeg met 7 weken (nu 8 jaar) om middernacht de laatste fles en daarna weer als ze zicht meldde. Gaven we de laatste eerder, dan sliep ze niet of was ze vaak wakker.

Ik zou inderdaad ook op je eigen gevoel af gaan. Hier ook zo’n hongerige baby gehad. Kreeg volgens t cb te vaak en te veel voeding (in t begin moedermelk via de fles, daarna poedermelk) ik heb altijd gevoed op verzoek. Zowel bij moedermelk als poedermelk. Er zat ook geen vast schema in. Hij kreeg voeding wanneer hij zich meldde. De eerste weken was dat echt nog om de 3 uur. Hij huilde net zo lang (met een enorm hoog volume) totdat hij de fles kreeg. Groeide in het begin ook erg hard… Heeft nog lang nachtflessen gehad en krijgt ze nu met regelmaat nog (inmiddels 2.5jaar) en het is enorm goed eter. Eet volgens de diëtist zelfs teveel voor zijn leeftijd. Maar zit keurig in de curve en heeft echt geen overgewicht. Conclusie… niet elk kind gaat volgens t boekje. Sommige hebben nou eenmaal niet genoeg aan de standaard richtlijn. Een kindje geeft eigenlijk zelf altijd wel aan als het genoeg heeft gehad. Als je die signalen kunt herkennen, kan je hem echt niet teveel voeding geven. Het schijnt dat de regel over kunstvoeding (niet meer als 1000cc/dag) ook al achterhaald is. Wij zaten hier sommige dagen ook wel eens overheen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.