Ik wil niet stoppen/afbouwen met borstvoeding

Ik geef mijn dochter van 2,5 jaar nog steeds BV (2 maal per dag) en we genieten er beiden nog van. In het begin was ik ook bang dat mijn productie terug zou lopen als ik met vaste voeding zou beginnen en kon niks met de adviezen van BV vervangen door vaste voeding. Wat mij heeft geholpen is om altijd eerst BV te geven en daarna pas vaste voeding. Vertrouw gewoon op jouw instinct.

Lieve mama

Ik geef mijn kindjes beide al jaren borstvoeding. Nu nog zo een 3 tot 5 keer per dag ik heb zwanger borstvoeding gegeven en ik tandemvoed nu 2 kindjes te gelijk (2jaar en 8maanden en 1jaar en 2 maanden). Alles kan wat voor jou past!

Misschien leuk om te weten de wereld gezondheids organisatie raad aan 2 jaar lang te voeden voor de beste voordelen eruit te halen. Een kindje tot 2 jaar heeft namelijk nog steeds voedingstoffen nodig die hij of zij enkel uit moedermelk kan verkrijgen. Ook voor de emotionele ontwikkeling van je kindje blijft dit nog enorme voordelen behouden.

Kortom 8 maanden hoeft nog helemaal geen leeftijd te zijn om te denken aan stoppen in mijn geval is 2jaar dat zelf niet!

Geniet nog maar lekker lang van het wonderlijke dat borstvoeden is!

Lieve groetjes
Een andere pro boobie mama

Lieve mama

Ik ben weer zwanger geraakt zonder te menstueren mijn zoontje was net geen 9 maanden en ik gaf nog heel veel borstvoeding en plots was ik terug zwanger. Iedere vrouw is natuurlijk anders maar alles kan dus nog. Ik heb ook gewoon heel mijn zwangerschap lang borstvoeding gegeven en tandemvoed nu mijn 2 kindjes te gelijk. Misschien brengt dit wat nieuwe hoop en energie voor jullie 2de wondertje!

Lieve groetjes

Lieverd.
Is niet erg mijn nicht die geeft nog borstvoeding aan haar zoontje van 1 jaar en 10 maandjes oud is hij!

Zei geeft ook vast voedsel maar hij dringt zelf aan de borst wanneer hij dat wilt ook en heeft haar momentjes met de kleine man. Zolang je borst voeding kan geven geef het lekker.

Bedankt voor alle antwoorden lieve mama’s! ik ga lekker op onderzoek uit wat het beste werkt voor mij en mijn dochtertje. Ze groeit goed en ze eet/drink goed dus we komen er vast wel uit.