Ik ben klaar met mijn relatie. En nu?

Ik ben inmiddels 22 jaar samen met mijn partner, waarvan nu bijna 2 jaar getrouwd. We hebben 2 kids , 1 van 4 en 1 van 7.

Ik merk dat ik helemaal klaar ben met mijn relatie. We kussen niet, we hebben al ruim een half jaar geen sex gehad (enerzijds omdat het van meneer blijkbaar alleen zou kunnen als de kids een keer niet thuis zijn en eerlijk gezegd heb ik er met hem ook helemaal geen zin meer in) en we raken elkaar nauwelijks aan.

Praten doen we ook niet. Af en toe gaat het over het werk of over iets dat we met de kids gaan doen, maar dat is zo goed als alles. Ik voel me inmiddels ook niet meer thuis in mijn eigen huis. Het enige dat me hier houdt, zijn mijn kids.

Hebben jullie advies voor waar ik allemaal rekening mee moet houden als ik weg zou gaan?

0 likes

Misschien nog iets als relatie therapie proberen? Ontdekken waar je op verliefd bent geworden bij de ander… en echt praten…

0 likes

O jee, wat een lastige situatie…
Ik ben het met Puckie eens, misschien eerst eens goed praten of therapie voordat je de handdoek in de ring gooit?

En werkt het echt niet meer, probeer zo normaal mogelijk alles te regelen. Ik ben 1x gescheiden en heb er nog nachtmerries van.

Heel veel succes met je beslissing.

0 likes

Helaas is therapie voor meneer geen optie. We hebben jaren geleden ook al eens een crisis gehad. Hij wilde toen ook al niet in therapie.

Praten hebben we toen ook al niet gedaan. We hebben toen een lijstje gemaakt met dingen die ons dwars zaten en hebben daaraan gewerkt. Intussen zijn we weer terug bij af. Als ik een keer ergens iets van zeg, dan wordt hij pissig op mij en krijg ik een lading kritiek over me heen.

Vandaar dat ik er ook klaar mee ben… Ik wil het voor de kids wel zo goed mogelijk regelen.

0 likes

Wat een rot situatie waar jullie nu in zitten.
Ik heb geen tips voor je maar ik wil je heel veel sterkte wensen…

0 likes

Wat een moeilijke situatie, zeker als er kinderen bij betrokken zijn.
Als ik het zo lees, lijkt het of je je keuze al gemaakt hebt.

Ik zou in ieder geval aangeven dat je het nu niet fijn vind gaan in de relatie, daarbij van de ik-persoon uit gaan bij het aan geven.
Benoemen dat hij boos mag zijn, maar dat je gehoord wil worden en er over na denk om te scheiden. Of misschien tijdelijk ergens anders wonen om alles rustig op een rij te kunnen zetten.

Sterke met dit moeilijk besluit.

0 likes

Ontzettend lastig is dit. Want je wilt natuurlijk het beste voor je kids.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Na 1,5 jaar een relatie is onze dochter geboren. We waren 5 jaar samen toen we gingen trouwen. Een half jaar later gaf hij aan niet verder te willen. Waarom weet ik nog steeds niet. Maar uit elkaar gegaan, bij mijn ouders in getrokken. Week later stond hij weer op de stoep. Wilde ons terug. Maar later kwam ik erachter dat hij vreemd was gegaan(we waren nog niet officieel gescheiden). Toch de keuze gemaakt om het nog eens te proberen, onder bepaalde voorwaarden.
Geen een is hij na gekomen. 2 jaar later werd ik dood gezwegen, rekeningen werden niet betaald en ik mocht nergens iets van zeggen. Toen heb ik de keuze gemaakt om te scheiden en heb dit wel door gezet. Voor mij de beste keuze die ik ooit gemaakt heb. Hij wilde ineens wel relatietherapie, terwijl dat 1 van de voorwaarden was. Nu was het voor mij te laat.

Maar, de problemen met mijn ex zijn hier nog niet geëindigd. Mijn spullen, heb ik nog steeds niet terug gekregen. Het contact is alleen van mijn kant. En ik heb jeugdzorg ingeschakeld omdat ik het niet meer trek. Hij is niet eens geïnteresseerd in het leven van zijn dochter. Niet geïnteresseerd in haar school of sport. Ze is nu 8 en mag niet eens zeggen dat ze naar oma wilt. Die ziet ze alleen via mij, terwijl het zijn moeder is.

Denk goed na over hoe je alles geregeld wilt hebben en neem er de tijd voor. Denk ook aan later en leg dat ook vast. Laat je niet opjagen of gek maken door je man. Jij bepaald hoe jij wilt leven.

Heel veel sterkte, met de keuze die jij moet maken. Misschien kun je hem wel voorleggen dat het of therapie is of een scheiding.

0 likes

Misschien een tip om alvast met een advocaat om de tafel te gaan.
Om te kijken wat je rechten zijn zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Tevens denken advocaten goed met je mee hoe je hierna verder moet.
Je doet daarmee nog niks definitief maar bent wel goed voorbereid.
Want zoals ik het lees hebben zowel jij als je man er geen zin meer in om de relatie voort te zetten.
Vergeet niet zet jezelf en je kinderen altijd boven aan!
Je hebt een man niet nodig om je zaken te regelen of jezelf goed te voelen.
Je gaf het zelf al aan je voelt je niet meer thuis in je eigen huis dat is iets waardoor de alarm bellen al moeten rinkelen.
Je kan ook altijd een afspraak maken bij het juridsch loket of zelfs je huisarts hun kunnen je vaak een zetje in de goede richting geven.
Heel veel sterkte ermee

0 likes