Hoeveel Sint cadeautjes geven jullie aan de kids?

Hoi mama’s,

Wij vieren ook sinterklaas met de kids en daar horen natuurlijk cadeautjes bij. De ouders van mijn vriend zijn nogal van het verwennen, afgelopen jaren lag de hele bijkeuken vol met cadautjes voor de kinderen en ze wisten dan ook niet hoe snel ze moesten graaien.

Ik wil daar van af, ik wil niet dat ze zo gretig op de cadeautjes afgaan, maar ook echt tevreden zijn met wat ze krijgen en daar rustig mee willen spelen. Nu was mijn idee om voor te stellen dat we met zijn allen per stel (mijn schoonouders, mijn zwager en zijn vriendin en mijn vriend en ik) allemaal 2 cadeautjes voor elk kind kopen (mijn zwager heeft 3 kinderen). Dan krijgt elk kind dus iets van 6 cadeautjes en krijg je ook niet dat ze zich afvragen waarom de een meer krijgt.

Ik vroeg me af hoe jullie dit doen? Hebben jullie een Max aantal cadeautjes of vinden jullie het op Sinterklaas wel kunnen dat ze lekker verwend worden?

Wij geven onze oudste niet meer dan 5 cadeau’s. En onze jongste is pas 16 maand en geven we drie. Een van de cadeautjes zijn praktisch. Bijv. een nieuw dekbed overtrek. Het moet inderdaad wel leuk blijven. Bij mijn ouders krijgen de kinderen ook nog 3 cadeautjes. Ik geef jou groot gelijk.

Wij vieren voor het eerst sinterklaas. Spannend :-):hugs:. Ik heb voor mijn dochtertje 10 maanden 1 cadeautje en voor mijn metekindje 9 maanden ook. Ze krijgen nog bij de grootouders/overgrootouders. Dus cadeautjes genoeg. Ik geef niet teveel, binnenkort ook nog kerstmis, nieuwjaar en mijn dochter verjaard eind januari. Ik ben van principe, als je ze al vanalles geeft op jonge leeftijd, waar eindigt dit dan als ze ouder zijn.

Onze dochter (3 jaar) heeft dit jaar voor het eerst haar schoen mogen zetten. Daar zat een klein cadeautje in.

Zondag komt de sint bij de hele familie op bezoek en krijgen alle kinderen een cadeau, vaak maximaal 3. Waarvan altijd iets educatief / nuttigs.

Wij hebben gister sint gevierd. We hadden zelf 2 cadeautjes voor beide kindjes. Mijn ouders hadden 2, waarvan 1 boek en mijn broer had ook nog 1 cadeautje.
Ik ben gisteren gelijk alle speelgoedbakken bij langs gegaan en heb vandaag 2 zakken gedoneerd.
Volgend jaar ga ik voor nog iets meer praktische dingen; kleding, pantoffels, sokken, dekbedovertrek.

Wij vieren hier met de hele familie Sint. Elk kind heeft een budget van 60euro. Vaak komen ze dan uit op 3 cadeautjes. Nu ze ouder worden weten ze hun budget en kiezen dan soms 1 ding.