Hoeveel aankomen tijdens de zwangerschap?

Hoi allemaal,

Ik ben nu 8 weken zwanger van mijn derde kindje en ik probeer op te letten dat ik niet te snel aan kom tijdens deze zwangerschap. Bij baby 1 en baby 2 kwam ik in totaal tussen de 18 en 20 kilo aan, waarvan gelukkig de eerste 10-12 kilo er binnen een maand af was. Die resterende kilo’s smolten er na een jaar langzaam af en ik heb ook wel flink gesport om me weer een beetje fit te voelen.

Ik wil proberen dit keer iets minder aan te komen, maar heb veel eetlust (trek in koolhydraten zoals pasta en brood). Hoe veel kwamen jullie aan tijdens de zwangerschap en hoe gaan/gingen jullie hier mee om?

Ik was ongeveer 15 kilo aangekomen, tijdens de zwangerschap kon ik er niet heel erg mee zitten maar het duurde wel lang voor ik het weer kwijt was. Geen borstvoeding gegeven dus het ging met kleine beetje, 2 weken na de bevalling was ik nog maar 4 kilo kwijt …

Op de site van het Voedingscentrum staan veel goede tips.

Ik viel allen maar af op het beginnen ben in totaal 2 kilo aangekomen. Denk ook dat dit bij iedereen verschillend is.

Hey meisjesmoeder,

Tijdens mijn eerste zwangerschap kwam ik in totaal 26kg bij. In het begin ging dit traag maar vanaf 16weken vlogen de kilo’s er aan. Na de bevalling was ik de helft kwijt maar de rest bleef er mooi aan, desondanks ik 9maanden borstvoeding heb gegeven. Bij mijn tweede ben ik in het begin veel af gevallen en op het einde van de zwangerschap was ik 13kg aangekomen waarvan ik ze nog altijd niet allemaal kwijt ben. Ik heb niet overdreven meer gegeten of gesnoept maar toch kwam ik veel bij. Ik vond het tijdens de zwangerschap ook niet zo erg, nadien wel hihi. Mijn eerste zwangerschap had ik weinig beweging, bij mijn tweede volop in beweging met mijn oudste zoon continue thuis :):blush:
Ik probeerde ook wat te letten op wat ik at (dus niet persé voor 2 eten) maar ik was ook niet te streng voor mezelf. Je moet ook kunnen genieten hé…

Groetjes

Ik ben 13 kg aangekomen. Nu na 6 maanden zitten daar nog 2 ‘aan’. Ik ben 2x per week blijven fitnessen, lopen en fietsen! En niet perse meer gaan eten.

Ik was rond de 20 weken ongeveer 10 kilo aangekomen. Toen kreeg ik een darmontsteking en vlogen de kilo’s er weer af. Uiteindelijk met de bevalling nog maar +2 kilo… Was geen pretje maar voor de kilo’s een mazzeltje.

Wow netjes zeg…
Ik ben tijdens de eerste zwangerschap 39 kilo aangekomen en de tweede 29 kilo… En aangezien ik heel klein ben 1.60 m, was ik dus een kleine dikke prop maar ik genoot wel van mijn rondingen. Na de bevallingen was ik gemiddeld na 3 maanden wel weer op mijn oude gewicht. Ik ging elke dag een paar uur wandelen met de kleintjes en natuurlijk weer op mijn eten letten. Na mijn laatste bevalling ben ik zelfs meer afgevallen dan ik aankwam 36 kilo.
Ik heb 8 Italiaanse vrienden die chef-kok zijn en en eng dicht bij bij in de buurt zitten hahaha Ik ging voor veel kleinere porties en voor het eten en na het eten groene appels. Dit bevorderd de spijsvertering. Ok brood smaakte opeens veel beter hahaha. Dat heb ik vervangen voor crackers en fruit. Heel veel succes en wel blijven genieten he

Eerste zw: 22 kilo
Tweede zw: 12 kilo. Ik had zwangerschapssuiker en moest me aan een dieet houden. Ik reageerde vooral op koolhydraten. Dus naast een suikervrij dieet liet ik ook brood en pasta staan.

Hallo,
Ik ben zelf 25 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap van mijn zoontje… alles is er weer vanaf en weeg nu weer 60-65kg dus ik vond het niet zo erg. Heb altijd gezond gegeten en had het blijkbaar nodig tijdens mn zwangerschap.
Ik denk dat het gezond eten belangrijker is dan hoeveel je aankomt.
Groetjes Daan

Ik had HG, dit betekent voortdurend overgeven tijdens de hele zwangerschap. Ik was 13 kg lichter, zelfs lichter mét baby dan voor mijn zwangerschap. Dat kan dus ook :frowning:

Ik zelf ben 12kilo bijgekomen! Krijg de extra kilo’s er ook zeer moeilijk af dus probeer gewoon op uw eten te letten en beetje in beweging te blijven maar het echt tegen houden kan je toch niet het lichaam doet wat het wil tijdens een zwangerschap…

Ik ben meer dan 30 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap.

Ik heb niet anders gegeten als normaal maar de kilo’s vlogen er aan. Ik weet ook niet of je de kilo’s wel kan tegen houden. Ik was binnen 4 maanden weer op mijn oude gewicht, het vloog er weer net zo hard af. (Ik gaf wel borstvoeding)

Ik hoorde van de verloskundige wel dat veel water drinken schijnt te helpen. Zo hou je minder vocht vast en het stilt je honger gevoel waardoor je volgens haar minder gaat eten…

Ik ben in totaal 25 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Misschien voor jou goed om te kijken naar koolhydraat arm brood en pasta? Of probeer wraps volkoren daar zit ook niet veel in! En als je lekkere trek heb probeer eens popcorn? En anders, maak je niet druk hè je krijgt er wat geweldigs voor terug!:smile:

Ik in totaal 20 kilo bij mijn heeft het 6 maand geduurd om eraf te krijgen terwijl ik niet eens ongezond at

Hoi,

De eerste zwangerschap kwam ik maar een half kilo aan (lees: ik viel af). Na de bevalling was ik lichter, dan ervoor. Echter vlogen de kilo’s er binnen een jaar weer aan. Tweede zwangerschap 6 kilo aangekomen. Inmiddels 14 kilo lichter en nu bijna 5 maanden geleden bevallen. Ik zit 7 kilo onder mijn startgewicht.

Hoi,

Bij de eerste erg gelet op het eten en gewoon 25 kilo aangekomen. Niet alles er weer afgekregen. Bij de tweede nergens meer op gelet en 23 kilo aangekomen en alles er weer af gekregen. Inmiddels weeg ik weer wat ik altijd heb gewogen 68 kilo. Dus ik zou zeggen geniet lekker van je zwangerschap en laat de kilo’s lekker los…

Ik ben 12 kilo aangekomen. Binnen een maand viel ik 15 kilo af! Ik gaf borstvoeding, maar hield dus zelf niks over. Na 3 maanden borstvoeding gestopt, omdat mijn gewicht wel erg laag werd. Als borstvoeding lukt is dit dus een mooie manier om de extra kilo’s kwijt te raken.

Ik kwam 12 kilo bij tijdens mijn zwangerschap. Ik had ook voortdurend zin in koolhydraten. Maar om daar niet in te overdrijven, combineerde ik mijn pasta vaak met groenten. Ik maakte slaatjes voor mezelf. Zo at ik toch gezond en hoefde ik mijn “goestingskes” niet te laten.

Ik ben 17 kilo aangekomen. Ik heb niet meer gegeten als wat ik normaal deed. Ik ben vrij slank dus kwam ook vrij snel aan door vetreserves en vocht. In de eerste week na de bevalling was er al 10 kilo af. Na een maand of 9 was ik weer op oude gewicht.