Hoelang na stoppen pil zwanger, wanneer een test?

Hallo allemaal,
ik ben voor zeker een maand geleden gestopt met de pil, en vroeg me af hoelang het bij jullie allen geduurd heeft om zwanger te raken. Ik heb volgens mij wel mijn eisprong gevoeld maar helemaal zeker weten doe ik dat niet…
ik vind het allemaal erg spannend en heb het idee dat mijn lichaam mij daarom een beetje in de maling neemt ik voel van alles maar weet ook niet goed wanneer het juiste moment is om te testen ik moet over precies 7 dagen mijn menstruatie verwachten.
ik ben benieuwd hoe dat allemaal bij jullie is gegaan

groetjes MJR

Dat is bij iedereen verschillend. Veel succes. :blossom::cherry_blossom:

Gestopt met de pil menstruatie gehad. Maand laten geen menstruatie. 2 dagen gewacht om zeker te weten dat niet nog kwam. Daarna test gedaan en was positief.
Succes hoop het voor je!!:four_leaf_clover:

Bij mij was dit enkele dagen omdat ik stopte met de pil kwam die week mijn menstruatie door, de ovulatie daarna was ik zwanger. Aangezien de dokters een zwangerschap tellen vanaf de laatste menstruatie leek het alsof er tussen het stoppen van de pil en het zwanger worden nog geen week tussen zat. Ik had een strek geloof in mezelf en dat het mijn natuur was als vrouw om zwanger te worden, ik denk dat dit geloof stress heeft vermeden en voor zo’n resultaten heeft gezorgd. Dus kortom vooral niet te veel met bezig zijn en veel ontspannen, voor jezelf zorgen en genieten en voor je het weet is het zo ver.

Meteen de eerste eisprong.
Wat mij vaak wel opvalt is dat als je er teveel mee bezig bent het vaak niet lukt. Veel om mij heen gezien. En zodra ze het loslieten was het raak. Succes. Ik hoop dat het snel lukt!