Hoe laten we dochter van 4 de planning voor de zomer zien?

Mijn dochter gaat sinds een paar maanden met veel plezier naar school en ze gaat heel goed mee in het ritme en structuur die we sindsdien hebben.

Alleen merkten we tijdens de hemelvaart en pinkstervakanties dat ze best wel van slag was omdat alles dan opeens weer anders ging. We maken ons een beetje zorgen dat de zomervakantie voor haar ook onrust zal brengen. Nu zei de juf dat het voor haar goed zou zijn als we een planning maken zodat ze ziet wat er wanneer gaat gebeuren.

Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb wel gekeken maar vind de planborden die je in de winkel kunt kopen heel erg duur. En ook een beetje beperkt. Je kunt steeds maar één week laten zien, terwijl ik graag ook wil laten zien hoe de weken daarna zullen gaan.

Iemand tips?!

Wij hebben voor onze dochter pas een kinderplanner gekocht voor de Ipad. Daarop kun je planningen maken per dag, week en maand. Ik vond het juist ook fijn dat je kon ‘doorplannen’.
Het heeft leuke icoontjes en je kunt ook eigen foto’s of plaatjes gebruiken. We hebben het weekschema geprint en op haar kamer gehangen zodat we er elke avond even naar kunnen kijken. En hij was een stuk goedkoper dan een planbord uit een winkel :slight_smile:

Wij tekenen voor onze kids vaak zelf een weekplanning voor de vakanties. Met kleine tekeningetjes laten we per dag zien wat we gaan doen.
Onze oudste maakt ze tegenwoordig ook vaak zelf als hij een drukke week heeft :slight_smile:

Wij maken ook vakjes schema waar voor de jongste tekeningen in staat, voor de oudste die moet gaan lezen zetten we er woordjes bij.
Ze gouden trouw bij welke dag het is door het elke dag af te kruisen.

Ook hebben we een picto programma voor de vaste terugkerende activiteiten. En foto er bij wie wat gaat doen.