Help mijn dochtertje van 2 wilt maar niet uit de luiers

Dag mama’s, hoe hebben jullie het voor elkaaar gekregen om je kind snel genoeg zindelijk te krijgen? Mijn dochtertje vindt het toilet eng en wilt niet op een potje zitten. Vaak geprobeerd, ook om haar zonder pamper door het huis te laten lopen maar dan plast ze uiteindelijk toch op de grond als je even niet op let! Heeft iemand tips?

Geduld…
Misschien is ze er gewoon nog niet klaar voor. Het ene kindjes is dat wel en de andere niet. Probeer t over een tijdje gewoon weer. Ondertussen gewoon af en toe bij de wc laten kijken, of als je zelf een keer plast mee laten kijken. Zodat ze ziet dat de wc niet eng is

Vooral geen druk opleggen, heel cliché maar 't komt echt vanzelf als ze er klaar voor is. Dochtertje was met 2 lang nog niet zindelijk en vlak na haar 3e verjaardag ging het ineens supersnel nadat ik 't eigenlijk een beetje had losgelaten. Geen zorgen, zodra ze er aan toe is gaat 't heel snel!! Laat wel altijd een potje in de buurt staan!

Hier 3 kids rond de 2 1/2 jaar zindelijk maar de 4e niet. Ze vertikte het. Zelfs toen ze 3 werd weigerde ze. Nu zijn we 2 maand verder en ineens binnen 2 dagen helemaal zindelijk! Ik mag haar zelfs niet helpen en doet alles zelf. Ik vraag ook niet steeds of ze plassen moet. Ook dat regelt ze zelf.
Dus idd wachten tot ze het zelf aangeven, dan heb je ook minder ongelukjes.
Succes!

Ik werk al jaren in de kinderopvang en zie dus heel veel kinderen van deze leeftijd en de meesten zijn pas rond hun 3e verjaardag zindelijk hoor! Dus maak je vooral niet druk, het komt vanzelf!

Dat is waar. Dat probeer ik ook allemaal maar wss is ze er gewoon nog niet klaar voor. Bedankt voor je reactie

Inderdaad wat de andere mama’s al zeggen: het komt vanzelf als de kleine er aan toe is. Laat het nog even voor wat het is en probeer het over een half jaartje weer aan te moedigen. Komt echt (bijna vanzelf) goed!

Maak je vooral nog niet te druk, en laat het een beetje los meestal zijn ze er dan nog niet aan toe…
heb het met mijn dochter ook zo geprobeerd maar ze wilde echt niet , daarna dacht ik laat maar het komt wel en daarna besloot mevr binnen 1 dag gewoon zindelijk te zijn ( plassen dan) poepen vind ze super eng

Sorry maar een kind moet er klaar voor zijn, moet het aanvoelen, durven,willen etc. Pushen werkt averechts denk ik…en ik vind 2 jaar best jong

2 is inderdaad nog best jong. Wij lieten onze zoon gewoon op het potje zitten voor hij naar bed ging. Hij hoefde niet te plassen, gewoon even zitten zonder luier. Als hij dan toevallig plastte groot applaus :grin: inderdaad geen druk op gezet, dat werkt vaak averechts. Toen hij eigenlijk iedere avond op het potje ging plassen was dat voor ons een signaal dat hij er zelf meer controle over had en zijn we overdag hem er vaker op gaan zetten. Uiteindelijk zijn we gaan werken met een sticker kaart en ineens had hij het door. Hij was toen ruim 3 jaar. Geen zorgen dus, vooral geduld en geen druk.