HELP, hij laat zijn bed niet staan!

Lieve Mama’s

Mijn zoontje van (2,5) schuift zijn bed de hele kamer door, hij heeft dit zijn zusje (1) ondertussen ook aangeleerd al is zij nog wat minder behendig. :see_no_evil:

Ik heb zijn bedje al proberen zwaarder maken door gewichten onder zijn matras te leggen maar hij verschuift alles mee.:muscle:t3: Ik durf zijn bed niet aan de muur vast te maken want die is giproc en het zou me niet verbazen als hij dat gewoon kapot getrokken krijgt. :roll_eyes:

Iemand nog een ander idee dit probleem te stoppen? Hun kamer is net gerenoveerd en zou het probleem graag instant oplossen als ze de eerste nacht in hun mooie nieuwe kamer liggen.

Alvast mega bedankt om even mee te denken,

Hallo, Wat vervelend een bed is om te slapen en niet om te verbouwen :see_no_evil:. Heb je een idee waarom hij dan druk kan zijn in de avond? Teveel prikkels te verwerken? Rustig muziekje op de achtergrond? Overdag alle energie wel kwijt kunnen? Warme douche voor slapen gaan?

Hey,

Goede tips! Dat lijstje ben ik al goed afgegaan en dat zit snor. Het probleem is begonnen toen we verhuist zijn naar het nieuwe huis , hij moest nog wennen aan zijn slaapgelegenheid. Hij kreeg het savonds telkens erg moeilijk, ik bleef dan op zijn kamer tot hij kalmeerde hij is toen begonnen zijn bed richting mij te verschuiven door met heel zijn gewicht in sprongetjes tegen de zijkant aan te gaan en is hier niet meer met gestopt. Als ik hem in bed zet begint het al. We hebben zijn kamer samen helemaal gepimpt en nu is hij super content maar de gekke bed gewoonte heeft hij nog niet verleert. :see_no_evil: ten einde raad

Stoer kamertje :+1:t3: Anders anti-slip matje op maat knippen bij action en onder de pootjes v/h bed leggen?

Top tip! Heb al ronde stickertjes onder de pootjes maar is niet genoeg, vandaag nog richting action!:ok_hand:t5:

Gewoon zn bedje aan de grond boren… Krijgt ie echt niet los…

Kan het bedje ook op een andere plek in de kamer? Misschien vindt hij die plek fijner. En lampje snachts aan zodat hij de nieuwe kamer kan zien en het gevoel heeft controle te hebben? Een bepaalde knuffel mee in bed die hem snachts helpt en bij hem is en niet alleen is?

Is je zoontje niet toe aan een groter bed? Mijn kinderen gingen allebei rond hun 2e verjaardag naar een peuterbed waar ze zelf in en uit kunnen (wel met een hekje aan de zijkant zodat ze er niet uit kunnen rollen)