Help... doorkomende tandjes?

Mijn dochtertje (mn eerste) is sinds eergisteren einde middag non stop aan het huilen. Ik ben een beetje onzeker, helemaal omdat het onze eerste is. Ze slaapt iedere keer kort en begint direct weer met huilen zodra ze wakker is. Ik denk ergens dat het tandjes zijn (voel nog niks), maar dat non stop huilen maakt me wat bang. Ze drinkt ook niet veel en hele tijd met handjes in haar mond. Misschien even langs de dokter?? Of heeft iemand tips wat haar rustiger kan maken?

Mijn schoonzus heeft zo’n barnsteen ketting geprobeerd. Dat hielp echt supergoed. Weet niet of het wat voor jou is, maar niet geschoten is altijd mis toch? Dan kun je altijd nog naar de huisarts gaan als het niet werkt.

Dit artikel van Famme gaat over de barnsteenketting en doorkomende tandjes: https://www.famme.nl/barnsteenketting/

Mijn zoon van 9 maaden had er ook last van. Hij vond het fijn om op bijtringen te kauwen uit de koelkast. Die koop je al voor een paar euro bij de speelgoedwinkel en zelfs bij de action. En ik heb er dentinox op gedaan. Is te koop bij de drogist. Dat zijn druppeltjes die je op een wattenstaafje doet en dan op het tandvlees. Hij sliep er erg goed op. Hij had namelijk ook last van huilen als hij wakker werd. Daarna geen last meer gehad. Het zijn meestal de snijtanden in het midden onder of boven die doorkomen als eerst maar bij ons mannetje kwamen eerst de twee naast het midden boven.

Camilia (Belgische apotheek denk ik dat dit alleen heeft) werkte hier heel goed.

Zoontje is 11 maanden.
En die heeft dat ook gehad nu inmiddels 5 tandjes
Ik gebruik tanden gel schilt een hoop eerste 2 waren vervelend met de andere hebben we niks gemerkt aan hem.

Klinkt inderdaad als doorkomende tandjes. Ergens op bijten kan helpen en wij hebben inderdaad ook tandengel bij de drogist gehaald. Als het echt erg was, bijvoorbeeld met kiezen die doorkwamen, hebben we s nachts paracetamol gegeven.

-barnsteen ketting
-wat aarbeidjes of banaan, … in de diepvries ( dan kan ze lekker sabbelen en verdooft het tandvlees wat )
-Bijtringetjes
-als je borstvoeding geeft kan wat vaste voeding door melk vervangen ook goed zijn vanwege de pijnstillende bestandelen

Dit zijn mijn top tips die mijn kindjes goed geholpen zonder we medicatie nodig hadden, hopelijk helpt het jou en je kleine meid ook een eindje opweg. Veel sterkte!

Dentinox helpt zeker!

Zetpil helpt ook goed. Ik ben zeker niet snel van de zetpillen, mr als ze zo’n last hebben…
Ze kunnen dan ook weer lekker slapenen jijzelf ook;-)

Zetpil en een tandengel van FSM die hielp bij mijn zoontje erg goed en als ze erg veel kwijlen en extra geurende / dunne ontlasting hebben kan je ook merken dat het tandjes zijn

wat is jou ervaring met de barnsteen ketting? ik heb gelezen dat kinderen die ook best nachts om kunnen houden omdat ie los zou springen als er spanning op komt. ben benieuwd naar je ervaringen

Mijn dochtertje draagt een kettingkje ik doe het snachts wel uit, mijn zoon heeft dag en nacht een armbandje aan vooral bij hem heeft dit echt een verschil gemaakt.

Wat ik heb gedaan voor mijn zoontje is:
-chamodent gel van vsm op het tandvlees voor t slapen gaan
-bedje aan het hoofdeind wat boeken onder zodat het een klein beetje hoger staat, verlaagd de druk op de tandjes wat

Wij gebruiken ook camilia. (Gekocht bij de natuurwinkel) Een familielid is homeopaat en heeft ons dat geadviseerd. Werkt hier prima.

Ik ook bij de eerste tandjes vooral gebruik gemaakt van de gel overdag dit hielp al goed. Voor snachts durfde is voor hij ging slapen een kleine hoeveelheid perdolansiroop geven om de pijn wat te verzachten. De nachten waren een hel bij zijn eerste tandjes en hiermee sliep hij toch een beetje beter. Was ook maar in uiterste nood hoor.

Ik gebruik teejel verkrijgbaar bij de apotheek. 3/per dag het helpt echt.