Genderneutraal opvoeden

Hoi ik ben zwanger van mijn eerste kindje, wij weten dat het een jongen wordt maar willen voor de buitenwereld dit verborgen houden.
Wij hebben gemeend dat we ons kindje na zweeds voorbeeld genderneutraal willen gaan opvoeden zo dat ons kindje later zelf de richting kan kiezen welke het in wil slaan jongen of meisje.
Zijn hier ervaringen mee in Nederland?

Je bedoelt voor de buitenwereld verborgen houden tot je bevalt?
Wat houd genderneutraal opvoeden in? Geen uitgesproken kleuren kleren en speelgoed?
Wat vind jij t voordeel hiervan? Waarom kiezen jullie hiervoor?
Ik merk bij mezelf dat t allemaal vragen oproept? En je zegt dat kan je kindje later kan kiezen welke kan t wil inslaan jongen of meisje. Ben benieuwd

Ik heb hier weinig ervaring mee in mijn omgeving moet ik eerlijk zeggen. Kan je daar dan ook helaas geen tips over geven. Persoonlijk vind ik genderneutraal opvoeden overbodig. Bij de geboorte is een baby nou eenmaal een jongen ├│f meisje. Ik denk dat je bij een kind vrij snel doorhebt of ze als jongen bijvoorbeeld graag met poppen spelen bijvoorbeeld. Zolang je daar tijdens de opvoeding open over bent en een kind in zijn waarde laat dan kunnen ze alsnog zelf kiezen toch? Ik wil iedereen zeker in zijn of haar waarde laten, dit is gewoon mijn persoonlijke mening hoor. Bedoel er niks verkeerds mee! :slight_smile:

Hoi,

Geen ervaring mee op de manier zoals jij omschrijft. Hier een jongen en een meisje. Ze trekken de kleding aan die ze willen, spelen met wat ze willen, bepalen hun eigen kapsel, Zoonlief (9) loopt met nagellak op of te wel ze ontdekken de wereld op hun manier en bewandelen hun eigen pad.

Voor mijn gevoel doen ze wat ze willen en zitten ze goed in hun vel.

Ik ben van mening als een kind niet lekker in vel zit of anders gezegd in het verkeerde lichaam merk je dat wel en geef hem/haar dan de ruimte om te laten zijn wie hij/zij is