Geen grote boodschap op het potje

Lieve mama’s

Mijn zoontje (in maart 3jaar) draagt enkel als hij slaapt een luiertje, eigelijk is deze voor zijn kleine boodschapjes volledig overbodig. Hij doet dus overdag op het potje zijn plasjes en doet voor en na het slapen gaan ook een plasje, altijd een droge luier dus. Hij gaat ook zindelijk naar school. De :poop: zijn een ander verhaal, hij wacht s’avonds tot hij zijn luier aan heeft om zijn grote boodschap te doen. Ondanks
heel veel geduld, tijd en liefde blijft een grote boodschap op het potje moeilijk en zeer zeldzaam. Sinds kort zegt hij dit ook gewoon: nee mama niet op het potje, ik wacht op mijn broekje! Ik heb al gelezen dat meer kindjes dit doen en vroeg mij af of er mama’s zijn die deze periode al overwonnen hebben en hoe?

Alvast mega bedankt

Ik heb voor onze meid (toen ook bijna 3) leuk roze ondergoed met een vrolijk aapje gekocht. In de plastic verpakking laten zitten en aan haar laten zien. Ze vond het heel mooi en wilde het graag openmaken en aan doen. Dat mocht uiteraard… maar pas nadat ze op de wc had gepoept ipv in haar luier. Binnen een uur was het klaar :grin:

Hai,

Bij mijn dochter is het omgekeerd: ze poept eerder op de wc, dan dat ze daar plast. Elke keer als ze in haar luier poepte zei ik dat ik dat wel heel erg vies vond (“Oooooh wat vies!! Dat kun je toch beter op de wc doen?!”), en dat heeft geholpen. Plassen doet ze nog wel in haar broek, maar haar luier is nu uit (en dus moet ik vaak broeken wassen:-/ ), dat begint ze gelukkig ook vies te vinden.

Hopelijk voor jou wil jouw zoontje binnenkort ook op wc poepen.

x