Ervaringen bij EUG

Hallo,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar (recente) ervaringen van mensen die een laparoscopische operatie hebben gehad na een buiten baarmoedelijke zwangerschap (en waarbij evt een eileider is verwijderd) Hoe ging het herstel, maar ook kans op een nieuwe zwangerschap?
Ik ben zelf een paar weken geleden geopereerd hieraan… niet weten dat ik zwanger was (we proberen het al wel langere tijd). En het heeft toch wel impact gehad…

Bedankt alvast voor het delen.

Liefs

Beste Puckie,
Het is voor mij alweer even geleden, in 2011 heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waar ze te laat achter kwamen. Ik wist dat ik zwanger was maar mijn klachten werden maar niet serieus genomen. Nadat een van mijn eileider kapot was gebarsten ben ik met inwendige bloedingen middenin de nacht met spoed geopereerd, ook middels een laparoscopie. Het lichamelijk herstel ging redelijk, geestelijk had ik het er vooral moeilijk mee, ik schaamde me voor wat er gebeurt was. Mijn lichaam dus ik had gefaald. Ik kon het woord buitenbaarmoederlijke zwangerschap die periode ook letterlijk niet uitspreken. Ik heb uiteindelijk via de huisarts hulp gezocht en ben toe uitgekomen bij een haptonoom. Dit heeft mij enorm geholpen!
Uiteindelijk wilde ik en mijn man het toch weer proberen. De gynaecoloog had ons beloofd dat de kans om zwanger te raken met een eileider net zo groot is als met twee !?!
Wij zijn inmiddels wat jaartjes verder en we hebben een zoontje van 5 en een dochtertje van 2 waar ik onwijs dankbaar voor ben.
Mijn advies aan jou, probeer het een plekje te geven op jouw eigen manier met of zonder hulp… wat voor jou het beste helpt.
Sterkte en weet dat je niet alleen bent.

Hoi.

Bedankt voor het delen van je verhaal. En wat heftig is dat voor je geweest. Goed dat je hulp hebt gezocht.

Ik merk dat psychische gedeelte nu toch wel begint te komen. Opeens allemaal zwangeren in de omgeving en pasgeboren baby’s en dat hakt er wel in. Juist omdat we al langere tijd bezig waren om zwanger te worden (ondanks dat we al een zoontje hebben)
Maar het valt me lichamelijk vooral erg tegen. We zijn nu 5 weken verder en nog heb ik last van ongemakken van de operatie. Linker lies/wond gebied is pijnlijk en zeurend. Waardoor lang staan en lopen nog niet wil. Het lukt me niet om een normale spijkerbroek aan te trekken. Het frustreert me enorm. Ik ben er klaar mee. Ik wil weer alles kunnen doen, ook voor mn andere zoontje. Gynaecoloog zei tot
6 weken kan je er last van hebben maar die zijn nu bijna voorbij.

Wel fijn om te horen dat jij natijd nog 2 kinderen hebt mogen krijgen. Dat stelt me gerust dat dat dus nog wel lukt.