Elke nacht om 2 uur wakker en niet meer willen slapen

Ons Zoontje van 1 jaar wordt sinds een maand elke nacht om 2 uur wakker, en wat ik ook probeer hij valt niet meer in slaap. Meestal rond 5 uur half 6 valt hij dan eindelijk weer in slaap.
Overdag slaapt hij ook niet veel dus daar kan het ook niet aan liggen.
Een klein beetje melk snachts heb ik ook al geprobeerd maar daar heeft hij geen behoefte aan.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Of tips?

Toevallig heeft mijn zoontje dit sinds een paar dagen.
Maar dan vanaf een uur of 3. Hij is dan helemaal overstuur en bijna niet stil te krijgen. Enige wat dan helpt is beneden op de bank gaan liggen en tv kijken. Wanneer hij weer rustig is, leg ik hem weer weg.
Hopelijk is het snel weer voorbij. Hij sliep altijd goed

Bedankt voor je reactie, Ik ben dus niet de enige met dit probleem, hier is het precies hetzelfde, ik moet ook naar beneden op de bank liggen en de tv aan… Pas als die weer slaapt kan ik hem weg leggen. Ik hoop ook dat voor jou dit snel weer over is.

Hoe hetzelfde, al ruim een maand. Denk dat we nu in week 6 zitten. Voorheen altijd goed geslapen, al vanaf maand 2 sliep onze dochter door. Een melkje werkt hier wel, maar ze heeft niet altijd honger.
Ik had het toevallig met de kinderarts over gehad. Het naar beneden halen en daar tot rust brengen willen is aangeleerd gedrag, omdat weer af te leren zal je even hard moeten zijn voor de kleine en voor jezelf. Vannacht was het weer panne, ik ben op haar kamer gebleven, heb liedjes gezonden, gespeeld en toen ze rustig was terug in bed, ze is toen weer gaan huilen, heb haar even laten huilen toen weer terug, weer liedjes gezongen en terug gelegd. Inmiddels waren we twee uur verder, en naar even huilen is ze weer gaan slapen. Dit ga ik nu volhouden, tot ze weer doorslaapt. Het zal ff zwaar zijn, maar het zou moeten helpen… Succes!
Onze dochter is nu 15 maanden, en je bent niet de enigste met dit probleem. Volgens mij komt dit uit verlatingsangst naar voor. Sinds een kleine maand hangt zo ook heel erg aan mij. Mag haar niet loslaten, of even alleen laten.

Mijn zoontje heeft de eerste 9 maanden max 5/24,u geslapen. Rond augustus sliep hij eindelijk door. Oeppss, september zijn verjaardag voorbij, tingeling niet naar bed willen. Drie weken erna uiteindelijk als hij sliep ( wel bij mij in bed) in zijn bedje gelegd. Ondertussen is de situatie zo, bij de onthaalmoeder; slaapt zonder slaapzak een 3 uurtjes. Bij mijn ouders afwisselend 1tot 4 keer wakker, wel bij Opi in bed ( die gaat er nog spijt van krijgen hahaha) met slaapzak, slaapt vrij snel terug in. Bij zijn Pepe, max 1 keer of niets wakker met slaapzak.
Bij mij; als nu van mei terug volledig bij me in bed, (wil ook een beetje rust) de laatste drie weken soms 4keer huilend overstuur schreeuwend wakker. Moet hem echt troosten en doen kalmeren. Krijg hem zijn eigen bedje niet meer in, andere hebben het ook al verschillende pogingen gewaagd. Resultaten: meestal drie keer
per nacht nieuwe lakens, hem wassen en omkleden, alles hangt vol overgeefsel. Eerst zeiden ze laat hem maar erin liggen, tot ik hun uitdaagde om ook het te komen doen en bezien. Waar het allemaal vandaan komt weet ik niet, weet wel heb men gelijk gekregen. Kamer als drie keer anders ingericht niets helpt. Dus voor wat slaap voor mezelf gaan we samen slapen en staan we samen op. Ga op je moedergevoel af, heb ondertussen ook al vernomen dat ik niet de enigste weliswaar alleenstaande mama ben die slaapt met haar kindje/kindjes die nog ouders zijn zelfs…
Succes