Een duurzame kinderwagen leasen?

Beste,

in de afgelopen drie jaar ben ik twee keer vader geworden. Ik ervaar dit als de grootst mogelijke verrijking van mijn leven. Wel blijf ik me verbazen over de enorme hoeveelheid spullen die je maar voor korte tijd nodig hebt en vervolgens niet meer gebruikt. Dit vind ik zonde, niet efficient en het is niet goed voor het milieu. Om een oplossing te bieden voor dit probleem ben ik met Wheely begonnen. Wheely biedt een lease optie voor de meest duurzame kinderwagen die momenteel op de markt verkrijgbaar is, de Greentom. Ik wil dit in de toekomst uitbreiden met andere producten rondom duurzame mobiliteit van jonge kinderen, denk aan fietsjes, auto zitjes, etc.

Je least de kinderwagen precies zo lang als je zelf wilt. De minimum periode is 3 maanden. Wanneer je de kinderwagen niet meer nodig hebt halen wij hem op. Vervolgens knappen we de kinderwagen volledig op (nieuwe bekleding, matrasje, etc.) en bieden hem opnieuw aan voor een gereduceerd tarief.

Als klant ontvang je alleen de items van de kinderwagen die je op dat moment nodig hebt. Dus eerst de wieg voor ongeveer zes maanden en daarna pas het zitje. Je geeft zelf aan wanneer je kind groot genoeg is om naar de volgende fase van de kinderwagen te gaan. Dat is praktisch, helemaal als je klein woont.

Ik wil graag weten hoe jullie op dit forum denken over het leasen van een duurzame kinderwagen denken?

Hartelijke groeten,
Piet

Dag Piet,

Het lijkt mij een mooi initiatief om hieraan te beginnen. Het eerste jaar heb je ontzettend veel spullen maar kort nodig.

Mijn zoontje is nu ruim 2, maar ik heb (tot nu toe) zo goed als niks nieuw aangeschaft.

Heel veel heb ik van marktplaats, en mijn zoontje heeft een jonger vriendje die na hem de spullen (vooral kleding) heeft gebruikt. En vanuit zijn vriendje, nog weer naar een ander jongetje.

Ik heb mij altijd verbaasd, en nu nog steeds!!! waarom mensen toch alles maar nieuw aanschaffen voor hun kroost.

Zelf doe ik er niet aan mee.

Hoi Piet,
Goed initiatief! Zelf sluit ik me aan bij bovenstaand. Ik heb ook weinig nieuw gekocht. Veel via marktplaats gekocht of gekregen van vrienden. Sommige dingen verkoop ik ook zelf weer.

Misschien werkt dit wel maar dan moet je wel een Greentom kinderwagen willen. Ik kan me voorstellen met de ruimte keuze die er is dat ouders ook voor een andere (tweedehands) wagen gaan.

Hi Appel en Mistje,

dank voor jullie antwoorden.
ik herken wat jullie doen. Wij hebben ook veel tweedehands aangeschaft. Dat is ook een model what ik met Wheely aanbied, met bijkomend voordeel dat er garantie op de gebruikte kinderwagen zit. Mocht er dus wat met je kinderwagen aan de hand zijn dan word dit door ons opgelost.

Inderdaad moet je de kinderwagen wel willen. Ik gebruik hem zelf en ben er ontzettend positief over.

Gr. Piet