Drukke baby met hoge spierspanning. Iemand?

Ik vraag me af of er meer ouders zijn die deze ervaring met mij kunnen delen.

Onze dochter is prematuur geboren en inmiddels 9 maanden oud.
Ze is altijd al een heel erg gespannen kindje. Bij de geboorte kon ze haar hoofdje al op tillen, had ze over elkaar scharende beentjes, en een flinke voorkeurshouding.

Toen naar de fysio geweest voor hoge spierspanning en stijve beentjes en dit werd minder. Maar sinds een paar maandjes wil onze meid alleen maar staan ipv zitten ( Ze kan dit nog niet zelf maar ze wil op schoot dus omhoog getrokken worden)
Haar benen zijn zo sterk en gespannen dat we er soms geen luier tussen krijgen.
De kinderarts stuurt ons weer door naar de fysio en zegt alleen maar dat we ons waarschijnlijk geen zorgen hoeven te maken.

Ook is ze over enthousiast(als ze iets wil of leuk vind gaan haar armpjes helemaal trillen) , super druk, zit nooit stil.

Nu moeten we dus weer naar de fysio maar ik maak me zorgen om de hoge spierspanning (en dat ze zo onwijs druk is) omdat dit vaak voorkomt bij bijvoorbeeld hersenbeschadiging.

Zijn er ouders die iets soort gelijks hebben met hun kinderen?
Is dit iets waar ze overheen kunnen groeien of wat er bij hoort?

Ik hoop dat iemand zijn of haar ervaring wilt delen

Ik heb je verhaal gelezen en weet niet of je er wat aan hebt, maar ons zoontje werd geboren met een beknelling vanaf zn stuit tot aan zn hersentjes. We kwamen erachter omdat ze bij de kinderarts zagen dat hij krom als een banaantje lag en hij een hele sterke voorkeurshouding had.
Wij zijn toen door gestuurd naar een vrouw die natuurgeneeskunde doet dat heet BSM therapie, daar kwamen ze achter dat ons zoontje die beknelling had. Door veel oefeningen te doen en massages van de therapie gaat het nu goed met hem en is het een heel ander mannetje geworden.
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wilde het toch delen met je, misschien helpt het bij jullie kindje ook.
Ons zoontje deed ook heel erg overtrekken en zn beentjes stijf houden als ik hem wilde verschonen.

Dank je wel voor de tip! ik zal me er zeker eens in verdiepen! Onze dochter ligt ook altijd als een banaan met haar hoofd opgetild tegen dr borst en beentjes de lucht in. Ze is ook al bij een manueel geweest en dit hielp wel goed maar is altijd maar tijdelijk.

Dan denk ik dat BSM therapie jullie meisje echt wel gaat helpen.
Succes!
En als je vragen hebt je mag ze me altijd vragen!