Dochter wil laatste fles ineens niet meer

Hallo lieve mama’s,

Volgende week word mijn dochter alweer 1 jaar. Alleen nu wil ze ineens sinds 3 dagen dr laatste fles niet meer. Normaal is ze enorm gretig en begint ze al te huilen als ze fles ziet , zo graag wil ze die! Nu huilt ze ook als ze de fles ziet , maar na 20 cc duwt ze de fles er met een vaart uit en dan is het juist weer tranen met tuiten als ik het opnieuw probeer aan te bieden. Is dit een fase ? Herkennen jullie dit ?
Moet zeggen dat ze de laatste 2 dagen ook minder eet dan wat ze normaal doet. Drinken overdag gaat goed! In de ochtend drinkt ze dr fles ook niet helemaal op. Help :woman_shrugging:t2:

Kinderen hebben minimaal 500 cc aan vocht nodig.

Onze jongste zoon dronk met 5 maanden 1300 cc. Toen hij 12 maanden was dronk hij zo ongeveer 600cc exclusief yoghurt en zoveel drinkt hij nog steeds met 16 maanden. Het heeft ook te maken met lichaamsgewicht en lengte.

Heeft ze geen last van tandjes die door komen? Mijn zoontje 13 maanden weigert dan ook de fles en wil niet zo goed meer eten. Omdat het hem dan pijn doet.
Misschien ligt het daar aan?

Mijn kinderen kregen met 1 jaar sowieso geen fles meer. Bij de boterham 's ochtends en 's middags melk uit een bekertje. Bij het avondeten water en dan yoghurt na. Niet dat er iets mis mee is als je langer een fles geeft, maar ze hebben het niet meer nodig. Dus misschien gewoon tijd om de fles af te bouwen/te stoppen?

Je kan gewoon stoppen met de fles. Heb ik vanaf 1 jaar ook gedaan en heb toen koemelk gegeven. Ik geef het 's ochtends bij het ontbijt (door de pap of in een rietjesbeker bij het brood). Ik werk in de opvang en er zijn soms al kinderen die vanaf 10 maanden al geen fles meer krijgen en dat gaat prima. Mocht je haar echt nog nutrilon willen geven, dan kan je dit ook mengen met pap en geven met een lepel.