Dochter van 8 maanden slaapt niet meer door?!

Help! Mijn dochter sliep al door vanaf dat ze 2 weken oud was. Echt heerlijk! Nu is het zo dat ze vanaf haar 7de maand niet meer doorslaapt snachts. Het is niet zo dat ze ligt te huilen in haar bed gelukkig maar ze begind op haar manier te kletsen. Ook laten gaan hebben we al geprobeerd maar na 2 uur was er nog geen verschil. Op het moment dat we haar speentje weer geven gaat ze weer slapen maar dit gebeurt tussen de 5 a 10x per nacht!? Hebben jullie nog tips??

Hi Sharon, ik lees graag mee. Mijn zoontje is nu ook 7 maanden en is 's nachts ook regelmatig onrustig. Vaak is het alleen de speen er in en vanaf een uurtje of 5 's ochtends is het inderdaad ook ‘kletsen’…

Hoi Sharon,

Mijn zoontje is nu 8 maanden en heeft dit ook gehad, vanaf iets voor de 7 maanden, dit heeft een dikke week geduurt en toen sliep hij weer netjes door.
Kindjes maken in deze tijd een extreme sprong mee en moeten dit allemaal verwerken, ik denk zelf dat het daarmee te maken heeft. Ik zat ook even in zak en as maar iedereen zei het gaat weer over en gelukkig was dit ook zo dus even doorbikkelen en je niet te veel zorgen maken, komt goed!

Dank je wel! Gelukkig ben ik niet de enige🙈 alleen bij ons duurt dit nu al zo’n 6 weken helaas. Hopelijk gaat ze snel weer doorslapen! Ik hou moed😜

Hoi,

Hier ook. De oudste werd ‘s nachts onrustig, praten en huilen. Elke nacht wel 1 a 2 keer. Dit was helaas niet gauw over. Pas toen ze naar school ging is het overgegaan…ze beleven veel overdag en dat verwerken ze vaak ‘s nachts

Mijn zoontje heeft dit ook met periodes gehad. Een beetje melk deed wonderen. Soms maar 90 cc maar dit was genoeg om hem weer lekker te laten slapen. Nadat hij 10 maanden was slaapt hij weer lekker door.

Ochtendslaapje korter maken. Na een uur wakker maken. Bij mijn dochter begon dit rond een jaar en toen ochtendslaapje eraf en sliep ze weer door. Ze oogde nog wel moe in de ochtend maar hield haar toch op door te wandelen en ze was een veel vrolijker kind en sliep weer goed snachts.

Ook bij ons is dit het geval. Ons zoontje is nu ook 8 maanden. Hij heeft dit nu al een aantal weken dat hij in de nacht of hele vroege ochtend wakker word. Ik geef hem dan een flesje en dan slaapt hij daarna gelukkig weer door. Ben blij om te lezen dat wij niet de enigste zijn. Ik ga er dan toch maar vanuit dat dit een fase is.

Mijn zoontje van 11 maand heeft nog nooit door geslapen.
Koester dat ze ooit heeft doorgeslapen. En hoop op beter :see_no_evil:

@Linnnn Dank je wel! Heb het nu 2 dagen geprobeerd en ze slaapt al 2 nachten weer door!:grin:

Hi Sharon,

Mijn dochter is ook acht maanden. Maar gaat sinds een paar dagen in de nacht het hele bed door. Dat hoor ik, doordat zij een helmpje draagt. Ze lijkt het zelf niet echt door te hebben. Maar voor je gevoel klopt het niet dat ze op de kop en overdwars in haar bedje ligt. Doet je dochter dit ook of dat niet?

Hi Ginger,

Ja dat is bij mij precies het zelfde. Ze begind meestal rustig maar halverwege de nacht gaat ze haar hele bedje door! Vaak met haar voeten door de spijlen en haar hoofd geklemd aan de andere kant. In mijn omgeving hoor ik het vaker dat dat gebeurt. Heeft te maken met verwerking van alle prikkels zeggen ze:)

Het is een fase ! Sprongetje , tandjes kan van alles zijn. Mijn dochtertje van 11 maanden slaapt sinds twee weken gewoon weer door! Even tanden op elkaar en het komt goed :wink: