Dochter kan papa niet uitstaan

Hoe ga je hier mee om? Onze dochter is 3 geworden in september. Nu is het zo dat mijn vriend heel veel probeert te doen voor haar, vb haar uitleg geven over iets wanneer iets gevaarlijk is, met haar gaat wandelen of bij de geitjes eens Ik langsgaan,… Nu is het zo dat zij dikwijls heel bruusk antwoord “nee papa laat me gerust” of begint te roepen en tieren tegenover hem. Het is een mama’s kindje dat wel maar vind het ook niet leuk dat ze zo tegen hem doet. Weet er iemand hoe dit aan te pakken en hoe mijn vriend dan het beste reageert op haar?

Heb je al eens 1 op 1 met haar gepraat waarom ze dit doen? Veel dingen zijn gewoon fases waar we doorheen moeten. Maar misschien zit er bij haar wel iets dwars.

Sowieso speel jij daar ook een grote rol in, in die zin dat als je dochter zich zo gedraagt dat het dan jouw taak is om haar op dat punt terecht te wijzen. Jij moet haar vertellen dat wat ze zegt niet netjes en niet aardig is tegen papa en dat jij dat gedrag niet goedkeurt. Op die manier leert ze dat dat geen acceptabel gedrag is.
En van de andere kant, misschien is het een idee dat je vriend af en toe echt alleen met je dochter tijd doorbrengt. Want van wat ik lees krijg ik het idee dat jij het meeste tijd met je dochter doorbrengt en/of dat je er altijd bij bent.
Als je dochter bijvoorbeeld in het weekend een hele dag alleen met haar papa optrekt, al is het boodschappen doen en andere dagelijkse dingen of gewoon een hele dag op stap, dan is ze op hem aangewezen en kan ze niet anders dan op een andere manier met hem omgaan. Dat zal natuurlijk niet van het ene op het andere moment gaan maar geleidelijk. Succes.

Ik zag dit zonet op de Famme Facebook:

Misschien niet helemaal het zelfde maar wie weet heb hje er iets aan

Ik weet niet of je er in gelooft en of je er voor open staat maar wij hebben destijds een medium gevraagd die op afstand een healing heeft gedaan.
Bij ons was het zo dat mijn man en onze dochter elkaar al in negatieve zin kenden uit een eerder leven.
Na de healing ging het iedere dag stukken beter en nu zijn het 2 handen op 1 buik.
Veel mensen vinden het onzin maar het heeft ons echt geholpen.

Ik denk dat je haar vooral niet mag pushen in contact met de papa. Dat werkt namelijk averechts.
Als je dochtertje papa geen zoen wil geven bij het slapen gaan, dwing haar dan niet. Vraagt ze om haar met rust te maten, respecteer dat. Wij doen uiteindelijk zelf ook geen dingen die we niet willen.
Na verloop van tijd zal dit wel beteren en zal ze uit zichzelf wel naar papa gaan.
Wat natuurlijk niet weg neemt dat hij met haar geen leuke dingen kan doen.
Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn zoôje en 1 van de grootouders. Nu vliegt hij rond de hals als hij die persoon ziet.

Mijn twee kinderen hebben dit ook gehad tegenover papa. Allebei (jongen en meisje) tot ongeveer 3 jaar. Heb ergens gelezen dat dit een extreme vorm van eenkennigheid is die elke peuter doormaakt, maar meestal in mindere maten. Wat bij ons (na 3jaar) begon te helpen was alleen zijn met papa en dat verschillende dagen na elkaar een periode dat ze alleen papa hebben. Dit zorgde echt wel voor verandering, maar ook pas na de leeftijd van drie eerder maakte het geen verschil.

Hier precies hetzelfde, maar dan met mijn zoontje van 2 jaar en 8 maanden en papa. Overigens niet altijd. Vooral in de nacht, dan mag alleen ik hem troosten. Ook de ochtenden, en als hij zich pijn doet en ik ben in de buurt dan mag ook alleen ik hem troosten. Soms mag papa zelfs geen drinken inschenken.
Gelukkig gaat het ook op veel momenten goed. Mijn partner en mijn zoon lijken veel op elkaar, dus wellicht dat het daarin botst. In sommige gevallen doet papa het gewoon, drinken inschenken of iets pakken, in andere gevallen gaan we mee in zijn eis. Als hij overstuur is, dan maken we het alleen maar erger, dus dan troost ik hem.

Ik zou toch ook echt even bij haar checken of er geen onderliggend probleem is. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar het kan. Als niemand anders het hier zegt, doe ik het wel: als je dochter niets van haar vader moet hebben, gebeuren er dan misschien dingen die niet horen, wanneer jij het niet ziet?

Zo dat is een heftige reactie Lot. En ja ik weet dat dat soort dingen gebeuren.
Bij mijn dochter was het precies hetzelfde en heb er nooit aan getwijfeld dat er dat soort dingen gebeurde die jij bedoelt. Het was gewoon een fase en ook een hele normale en veelvoorkomende fase. Inmiddels weer helemaal oke tussen die twee.

hier was er ook een tijdelijke eenkennigheid van mijn nu 3 jaar oude dochter.
Alleen papa mocht haar troosten, alleen papa mocht boekje lezen ect.
Bij ons wist ik gelukkig de achterliggende oorzaak en heb ik het kunnen oplossen door dingen samen te gaan doen zoals duplo bouwen en naar de supermarkt gaan.
Nu weet ze niet wie ze eerst moet knuffelen als we haar met mijn man komen ophalen.

Investeer in alleen tijd tussen papa en de kleine meid met opbouwende stapjes en heb geduld.