Dochter 1.5 wordt na 1 uur alweer wakker (avond)

Mijn dochter is nu bijna 18 maanden oud. In de eerste maanden na de geboorte sliep ze nagenoeg niet tussen 19.00 en 23.00. pas na de avond fles viel ze in slaap. Avonden huilen en ontevreden. Na een maand of 6 werd dit gelukkig beter. Maar nu sinds een aantal weken maanden wordt ze bijna altijd na een uur wakker, huilt en is ontroostbaar. Het enige wat helpt is haar uit bed halen, haar knuffelen terwijl ze op mijn borst ligt, een liedje zing of een liedje aanzet. Met een beetje geluk wordt ze snel rustig en kan ik haar terug in bed leggen. Ze gaat elke avond om 7 uur naar bed , zonder problemen… ik leg haar wakker in bed en valt snel in slaap. Alleen wordt ze bijna altijd wakker. Laten huilen zegt mijn man maar ik weet dat als ik haar huilend terug leg ze niet stopt met huilen. Ik zit soms in de avond en nacht met mijn handen in het haar. Is dit herkenbaar voor sommige en heeft er iemand tips? Alvast bedankt!

Onze zoon van bijna 12 maanden heeft dit ook een periode gehad. Erg lastig! Ik denk je gevoel volgen en zoeken wat werkt voor jou kleintje!!
Succes!

Bedankt ! De laatste week gaat het super goed ineens. Ze was daarna ook ziek geworden dus daar zal het ook wel aan hebben gelegen. Soms zo lastig om er te vinger op te leggen.

Hebben wij met de oudste ook gehad! Volgens mij is het zo dat ze in die periode ook gaan dromen en zich bewust worden van bepaalde dingen en dit snachts verwerken. Gaat vanzelf weer over. Gewoon blijven troosten en weer in haar eigen bedje terug leggen