Derde kind na je 35ste?

Hi, we hebben 2 zoontjes (5 en 3,5), bewust kort op elkaar. Na een verbouwing en 2 miskramen hebben we besloten om er toch nog een keer voor te gaan (momenteel nog druk aant oefenen, nog niet zwanger) Ik ben nu 36 en sta wel wat angstiger tegenover de fysieke aspecten gezien mijn leeftijd (miskraam, down, afwijkingen) + de impact van een derde kind met zoveel leeftijdsverschil tussen de 2 broertjes. Heeft iemand soortgelijke situatie?

Hoi Kolette,

Ik heb mijn zoontje gekregen toen ik 41 was. Alles is prima gegaan, goede en fijne zwangerschap, zonder problemen. Vergeleken met mij ben je nog heel jong!

Wel heb ik, ook voor de tijd, testen gedaan om mezelf goed te controleren. Tijdens de zwangerschap heb ik alle mogelijke gezondheidstesten (nipt, combinatie enz.) gehad. De scores waren uitstekend!!

Heel veel succes!

1 like

Hoi Kolette,

Toen ik bij mijn man kwam heeft hij al een dochtertje van 1 jaar. Toen zij 4 was vroeg zij aan mij of ze nog een broertje mocht hebben. Toen zei ik ooit krijg jij een broertje. Nu is zij 9 en heeft ze inmiddels een broertje dat nu 2 is zelf ben ik 35 dus ik had mijn zoontje toen ik 33 was. Wij zitten nu te denken voor mij een 2de kleine en voor mijn man dus een 3de kleine. Tussen zijn dochtertje en mijn zoontje ( broertje) zit ook een groot leeftijdsverschil maar gelukkig kunnen ze samen goed overweg met elkaar. Wij hebben haar vanaf het begin erbij betrokken bij de zwangerschap en dat vond ze heel leuk. Ze vind het alleen jammer dat ze haar broertje maar 1x in de 2 weken kan zien in het weekend.