Cadeaus babyshower niet leuk

Ik krijg binnenkort mijn babyshower (de laatste loodjes nu echt!) maar ik ben bang dat cadeaus krijg die ik helemaal niet leuk vind. Heb nogal een eigen smaak. Kun je het bonnetje vragen om te ruilen voor iets dat ik echt leuk vind? Of hoort dat niet?

Hoi Marlies, wat fijn dat je een babyshower krijgt. Misschien zijn niet alle cadeaus even leuk maar als het goed is kennen je vriendinnen en jouw stijl je goed. En een gegeven paard moet je niet in de bek kijken. Misschien kun je de andere spullen nog weer een andere keer gebruiken of zelf weer als cadeau weggeven op een babyshower. Succes nog met de laatste loodjes en veel plezier met de babyshower!

Je kunt ook proberen om van tevoren tegen een paar van je beste vriendinnen te zeggen waar ze je echt blij mee maken. Als mensen iets willen geven, dat ze dan bijvoorbeeld gezamenlijk een cadeau voor je kopen dat je zelf uitkiest? Ik denk dat veel mensen het ook leuker vinden om iets te geven waar je echt wat aan hebt, en het zonde vinden om zomaar iets te kopen wat je misschien niet mooi vindt.

Heey Marlies, ik denk dat je altijd wel iets zal krijgen wat niet helemaal je ding zal zijn. Ik had daarom (misschien heel beidehand) een verlanglijstje gemaakt. Zo verkom je ook dat je 20 spenen krijgt en zo krijg je ook wat je nog “ nodig” hebt ! Misschien heb je er iets aan :hugs:

@ADMJ oe aan een verlanglijstje had ik nog niet gedacht. Thanks voor de tip! Ik heb nog wel wat dingen nodig ja.

Hoi Marlies!

Leuk een babyshower :slight_smile: ik had het geluk dat m’n 3 beste vriendinnen mee meenamen voor een high tea en van te voren hadden gevraagd waar ze me blij mee konden maken. Ik heb van de kraamvisite ook dingen gekregen die ik zelf nooit zou kopen, met name kleertjes, die heeft ze dan ook nauwelijks of niet aan :wink: .
Misschien is een tip om online een verlanglijstje aan te maken, zijn volgens mij verschillende sites voor.

Veel plezier! En succes met de laatste loodjes!

Een verlanglijstje is inderdaad heel handig. Je kunt ook heel makkelijk zeggen dat je al een heleboel zelf gekocht hebt en dat je graag wilt dat mensen daarom iets van het lijstje kiezen zodat je niks krijgt wat je al hebt. Dan hoef je niet te zeggen dat je het misschien niks aan vindt :wink: je krijgt waarschijnlijk toch wel iets wat je niet mooi vindt of niet wilt, ondanks lijstjes. Misschien niet als kraamcadeau maar dan wel voor een verjaardag. Er zijn altijd mensen die denken het zelf beter te weten…

www.lijstje.nl en dan aan je beste vriendin geven! Werkt perfect! Die van mij cirkelt inmiddels rond :wink:

Yep, ik had ook een online verlanglijstje gemaakt. Werkte best goed!

Hey Marlies, bij ons is het niet de gewoonte van een babyshower te doen. Wij leggen een geboortelijst bij een winkel, ik weet niet of jullie dat doen? Dan beslis je zelf wat je graag hebt of nog nodig hebt. Cadeaus die jezelf niet zo mooi vindt, ga je altijd krijgen. Dat kan je nu eenmaal niet vermijden :grinning:

Ik had een lijstje.nl voor na de geboorte gemaakt en mijn beste vriendin en man wisten dit want heb ze om hulp gevraagd wat er op te zetten en dat lijstje hebben ze dus ook gebruikt voor de Babyshower achter mijn rug om :blush:

Ik heb voor alle 3 mijn kinderen en voor mezelf een te lijstje.nl ideaal voor verjaardagen maar ook sint en surprise en zo.

Door het jaar heen als ik leuke dingen tegen kom zet ik ze in de lijstjes en ongeveer een maand voor een feest kijk ik of ik ze nog aan moet passen.

Werkt echt top

Thanks allemaal voor deze fijne tips, Inderdaad, moet me er gewoon bij neerleggen dat ik gewoon cadeaus krijg die ik niet leuk vind,

heb nu aan vriendinnen gevraagd dat als ze me iets willen geven, ze misschien een ervaring kunnen geven. Babymassage of moederyoga ofzo. Leek me ook wel leuk.

Mijn moeder was heel erg aan het vissen wat ik nog moest hebben. Uiteindelijk heeft ze dus ook mijn lijstje aan iedereen doorgegeven. En zo had ik dus na mn babyshower alles wat ik nog moest hebben!:grinning: Dus als je weet dat er een babyshower georganiseerd wordt dan zou ik gewoon je lijstje geven aan iemand.

@Hippemama Aha, de stille hint methode! goeie!

Ik zie nu trouwens ineens deze haha : https://www.fammebaby.nl/meest-nutteloze-kraamcadeaus/

@Marlies leuk stukje! Ik heb helaas ook wel wat kraamcadeautjes gehad waarvan ik dacht wat moet ik ermee​:speak_no_evil: Het ergste was nog wel een flanellen pyjama in maat 62 voor een mei baby die al met 9 pond ter wereld kwam…daar heb je dus niets aan :wink: Ik heb zelf een webshop waar ik baby/kinderkleding en kraamcadeautjes op verkoop. Als ik pakketjes samen stel hou ik er ook rekening mee dat ik er echt nuttige dingen in doe.

Weggeven of verkopen.

gewoon als kado gebruiken hahaha

Zoals al genoemd www.lijstje.nl werkt supergoed.
Daarnaast zijn veel winkels wel soepel met het ruilen van babykado’s. Je kunt tegen de winkel altijd zeggen dat je iets dubbel hebt of niet mooi vindt.