Buggy of kinderwagen op vliegvakantie

Zondag aanstaande gaan we op vliegvakantie , nu twijfel ik of ik mijn kinderwagen met maxi cosi erop geklikt zou meenemen , of ik een goedkoper model buggy zou aanschaffen daar ik veel lees over beschadigde kinderwagens / buggy’s bij vliegen … iemand raad .

Hoe erg raken die kinderwagens beschadigd in het vliegtuig? en wat lijkt jou het handigst? Ik zelf heb geen moeite met een kleine beschadiging, maar wanneer er een wiel afbreekt ofzo dan wordt ik daar ook niet gelukkig van.

Kijk ook even wat er kan bij de vliegmaatschappij een (paraplu) buggy mag vaak mee tot aan de gate en een kinderwagen niet altijd en ze gooien er vaak wel mee dus als je je kinderwagen echt mee wil nemen zou ik er wel een hoes voor kopen.
Wij nemen gewoon een buggy mee wel een wat luxer model zodat hij er ook in kon slapen

Heb goedkopere buggy aangeschaft, mocht idd mee tot aan het vliegtuig zelfs. Ze gaan niet zo heel zorgvuldig om met alles op zo’n vliegveld en zo’n buggy kan wel wat hebben. Vind em nu nog steeds reuze handig en vooral makkelijk in gebruik! Van pas komt ie dus sowieso!

Wij hadden een goedkopere buggy mee, en dat was maar goed ook want een wiel is afgebroken. Gebeurt zeker niet altijd, maar is gewoon een risiko.

(het was een voorwiel, en met wat duck-tape en sekondelijm welke we van het hotel kregen was hij snel weer gebruikbaar, maar toch zonde als het de goede/dure was geweest)

Kinderwagen zou ik niet doen! Er wordt altijd gegooid met bagage, een vriendin van mij kreeg op haar bestemming een kapotte kinderwagen terug en denk maar niet dat je iets vergoed krijgt dus moest daar alsnog een buggy aanschaffen. Ik zou voor een buggy gaan die (afhankelijk van de leeftijd) helemaal plat kan