Brandend maagzuur

Ik heb nu ongeveer een week last van maagzuur. Ik wil er absoluut geen medicijnen voor gebruiken omdat ik daar nogal overgevoelig voor ben. Ik heb eerder Gaviscon geprobeerd maar daar bleek ik overgevoelig voor te zijn. Ook een medicijn van de dokter gekregen en daar was ik allergisch voor waardoor mijn keel dicht begon te zitten.

Hebben jullie middeltjes die jullie gebruikten om maagzuur tegen te gaan?

Ik gebruik zelf omeprazol maar daar kan jij blijkbaar niet tegen.

Vanillevla kan ook goed helpen. En kauwen op kauwgom.

Heb ik bij beide zwangerschappen op het laatst ook heel veel last van gehad. Ik had antagel Maar daar kan jij waarschijnlijk niet tegen. Dit hielp iets om in slaap te komen voor de rest gewoon goed opletten wat je eet en drinkt. Je kan er helaas weinig aan doen. Maar 1 geluk zodra ze geboren zijn ben je er gelijk vanaf

Zelf ook bij mijn derde zwangerschap gehad. Had er alleen in de avond last van, ook geen middeltjes tegen genomen, maar wat wel hielp was vanillevla en koude rijstepap. Was vervelend maar na een poosje ook weer vanzelf over.

Ik dronk altijd melk. Hielp bij mij goed.
Of een pepermuntje.
Ik hrb ook wel gehoord dat sap uit de pot augurken helpt

Zelf heb ik rennie duo, werkt binnen 5 minuten. Melk verlicht ook wel en anders kauwgom van sportlife (de blauwe).

Ooo als ik iets niet mis aan zwanger zijn is het wel maagzuur. Ik had overal- maar dan ook echt overal een stripje Rennies. Dit mag je gewoon gebruiken. Voor de rest is het een kwestie van voedsel elimineren. Ik kreeg meer last van scherp gekruid eten en snoep.

Oja: en je hoofdeinde dus omhoog in bed! Extra kussens gebruiken.

Vanillevla, melk en rennies hebben mij goed geholpen en natuurlijk de standaard dingen opletten met koolzuur, pittig eten enz enz

Hier ook Antagel gehad. Had ik het maar veel eerder in de zwangerschap gekregen, wat een last had ik ervan en dit was het enige wat goed hielp.

Hier ook heel de zwangerschap, dag en nacht, last van maagzuur. Bij mij kwam het bij bepaalde voedingsmiddelen meer voor (zoals chocolade of tomaten). Misschien eens letten of het bij jou ook is? Melk hielp me ook en af en toe Riopan.

Groetjes

Ik zit nu aan de vanille vla. Tot nu toe helpt het heel goed! Bedankt voor al jullie tips!!

Op je linkerzijde werkt perfect als je het zonder medicijn wilt oplossen.
Ik heb een maagverkleining en dus moet ik eigenlijk dagelijks omeprazol slikken. (wat ook echt perfect helpt) Maar om andere redenen wil ik dit niet.
Ik las dit ergens en ben het gaan testen en het werkt echt!

Laat je het me weten?

Linkerzijde helpt inderdaad! Ook helpt het bij mij om vanille vla te eten na het avond eten. Of een glaasje chocomelk

Ik heb tijdens mijn zwangerschap pantomed voorgeschreven gekregen van de gynaecoloog , het hielp prima

Bij mij hielp werkelijk niets. Heb alles wat ik aan adviezen kon vinden op internet geprobeerd maar echt niks hielp! Het enige advies wat ik je kan mee geven is voor het naar bed gaan zeker 1 uur vtv niks meer eten en laat de vruchtensappen staan. En tabletten slikken enz. doe ik niet aan. :slight_smile:

Het klinkt misschien gek… Maar ik kreeg deze tip gister, baking soda! 1 derde van een glas vullen met water, een thee lepel baking soda er door heen roeren, en direct is het maagzuur weg… Ik was erg huiverig er over…maar dacht, probeer het gewoon! En het werkte direct