Borstvoeding of papfles

Mijn zoontje van 6manden pakt geen papfles :hushed: heel moeilijk om af te leren al 3 manden bezig en nog steeds niet gelukt

Baby’s kunnen wel doorslapen hoor… Ons dochter is 10 weken en slaapt van 22u tot 6u. Ze slaapt bij ons op de kamer dus als ik wakker word merk ik dat ze wel slaapt. Dus ik denk niet dat je mag zeggen dat baby’s nooit doorslapen. Dat is wat kort door de bocht…

Ik geef nog steeds borstvoeding ik heb daar geen problemen mee maar alleen als die naar de creshe moet heb ik schrik dat hij honger zal hebben omdat hij geen papfles pakt

Hey Dianavivi,

Mijn vroedvrouw raadde me aan om de flessen van Lansinoh (natural wave) te gebruiken om de overgang van borstvoeding naar flesvoeding te leren wanneer je kleintje de fles weigert. Deze speen is veel zachter en zou beter geschikt zijn.
Kolf je melk of geef je poedermelk?

P.s.: ik begrijp je bezorgdheid helemaal :):blush:

Groetjes

Bij ons al lang geleden,
Maar ik weet nog dat onze jongste melk, pap en warm eten alleen koud wilde eten.

Verder geen papflessen aangeboden, wel pap vloeibaar met lepeltje. Dan pakte hij het ook beter.

Ik kan ze allebei doen, en waar zijn die papflessen verkrijgbaar?

Toch heb ik dit van een slaap deskundige.
Die wel wat jaartjes daarin heeft verdiept.
Dus ja kort door de bocht :+1:

Online, da of andere drogisterij hebben bij ons pap spenen. Ook kun je een speen iets groter gaatje in maken.

Ze zijn verkrijgbaar in mamalatte in brasschaat maar heb ze ook op bol.com gezien.

Ik weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd maar hier enkele ideetjes.

• Misschien de fles leeg aanbieden op momenten dat het geen voedingsmoment is zodat hij er zelf mee kan spelen en ontdekken.
  • eerst een tijdje moedermelk aanbieden. De vroedvrouw zei me dat kleine hoeveelheden (30ml) al voldoende is om aan te leren. Misschien ook de fles dagelijks op hetzelfde moment aanbieden vb. Namiddag of avond?
  • heb je al eens geprobeerd iemand anders de fles te laten geven? Ik merk dat mijn zoon daar heel gevoelig aan is. Als ik het doe of in de ruimte ben, werken zijn voelsprieten direct en wil hij bij mij drinken.
  • heb je al informatie ingewonnen bij een lactatiedeskundige? Van waar ben je? Mijn vroedvrouw is tevens ook lactatiedeskundige.

Groetjes

Dank u voor de tips :grin:

Hoi,

Onze oudste dochter kon geen papfles drinken omdat ze te harde zuigreflex had. Aantal keer geprobeerd maar ze verslikte zich telkens ook met 3 standenspeen. Ze heeft de gewone voeding altijd op 0 speen gekregen tot 1 jaar! Wij gaven de pap dan ook gewoon met een lepel duurt wel wat langer en is niet zo makkelijk maar zo kreeg ze toch hoor ontbijt binnen.