Bekkeninstabiliteit

Beste Moeders,

Wij willen heel graag een 2e kindje alleen zit ik met bekkeninstabiliteit.
In mijn eerste zwangerschap kreeg ik dat met 6 maanden en eigenlijk is het daarna nooit meer echt goed geworden.
In mijn zwangerschap ben ik heel zwaar geworden, en merk wel nu dat ik 20 kilo ben afgevallen mijn bekken minder pijn doen, alleen met veel inspanning heb ik pijn.
Ik vraag me af of hier meer moeders zijn die toch nog een 2e keer zwanger zijn geworden ondanks de bekkeninstabiliteit.
En hoe jullie die zwangerschap ervaren hebben?
Dokters kunnen mij niet echt een antwoord geven.
Wij willen echt graag een 2e kindje maar niet ten koste van mijn gezondheid.
Alvast bedankt

Groetjes

Hey nicky
İk heb hier een paar goede tips voor je (24baby.nl)

( &een van mezelf: bekkentraining helpt! Knijp je billen en kruis samen terwijl je op je rug ligt. Probeer (zogenaamd) de lift die naar boven(in je buik) gaat te voelen en hou hem vast voor 5seconde, probeer dan heeel zachtjes weer te ontspannen en niet in 1x loslaten. Doe dit gwn zolang je er zin in hebt en de hele dag door wnr je denkt hee bekkentraining ! :smile::blush:)

  • Staan. Zorg dat je voeten iets naar buiten gericht zijn en je gewicht verdeeld is over je beide benen.
  • Zitten. Zorg dat je recht en symmetrisch zit, met je voeten recht onder de knie.
  • In bed stappen. Ga eerst op de rand van je bed zitten voordat je daadwerkelijk in bed stapt.
  • Uit bed stappen. Rol eerst op je zij, breng je benen buiten het bed en gebruik je armen om je omhoog te duwen, totdat je weer recht op de rand van het bed zit.
  • Liggen. Je kunt het beste op je zij liggen met je benen gebogen op elkaar, mogelijk met een kussen tussen je benen.
  • Omdraaien. Gladde lakens en glad nachtgoed zorgen voor minder weerstand bij bewegen in bed. Hierdoor hoef je minder kracht te zetten bij het omdraaien in bed.
  • Lopen. Loop niet te ver en te lang en maak kleine pasjes. Grote passen zijn extra belastend voor het bekken.
  • Traplopen. Vermijd traplopen, maar als het niet anders kan moet je in elk geval gebruik maken van de leuning.
  • Tillen en bukken. Vermijd tillen en bukken, maar als het niet anders kan ga dan eerst door je knieën en til met een rechte rug vanuit je benen en armen.
  • Fietsen. Fietsen is vaak minder belastend dan lopen. Zet je fietszadel wel wat lager, hierdoor maak je de fietsbeweging meer met je benen en bewegen je bekken minder.
  • Autorijden. Pas op met autorijden. Snelle bewegingen, zoals het plotseling remmen, kunnen pijnlijk en moeilijk zijn en daardoor gevaarlijk.
  • Vrijen. Kies een positie waarbij zo min mogelijk gewicht op je bekken en benen komt te staan. De zijligging standje bijvoorbeeld.

Hoi Kobra,

Hartstikke bedankt voor alle tips!
Die ga ik zeker doen, want wil echt graag mijn bekken sterker maken. :blush:
Hier heb ik wat aan!

1 like

Niks te danken hoor🌹
jaa daar heeft je man ook wat aan haha😏
İk wens je geluk :palms_up_together:

1 like