Bedje baby steeds nat

Lieve mama’s,

Volgens mij heb ik hier al een keer eerder een topic over geopend, :see_no_evil:
Mijn dochtertje 3 maanden oud heeft elke morgen haar bedje nat. Ik weet wel wat het probleem is; een overvolle luier.
Zij krijgt voor dat ze naar bed gaat (tegen half 7 - 7 uur een fles) en tegen half 11 krijgt ze nog weer een fles. Maar dan wil ik haar luier verschonen en dan zit er gewoon niets in. Dus in die luier komt urine van 2 flessen. Hebben jullie tips voor mij of eigen ervaringen? Ik heb niet zoveel zin om midden in de nacht haar luier te verwisselen, dan denkt ze wellicht dat ze weer een fles krijgt. Haha.

Liefs Mama27

Misschien voor de nacht een grotere zware luier.

Ja daar dacht ik ook aan,heb je een suggestie welke luier (merk/ soort)? Ze heeft nu maat 2 aan, maar er bestaat volgens mij geen 2 plus toch?

Hoi,
Ik gebruik wasbare luiers, deze heeft een aparte luier speciaal voor de nacht.
Voor de wegwerp, zou ik gewoon een maatje groter nemen.
Succes!

Hoeveel kg is je dochter?

Hoi Johanna,

Ze weegt rond de 5150 gram. Op zich kan volgens mij wel maat 3, maar kan die ook meer urine opvangen? Vanochtend was het weer raak :see_no_evil:

Hoe groter de maat hoe meer urine die op kan vangen.

Hadden het ook met pampers… luiers van Lidl gaven bij ons dit probleem niet meer. Ook luiers van Etos deden het super. Mss helpt het, mss niet :wink:

Bedankt we gaan eens een maatje groter proberen

Maar te grote luier is ook weer niet goed, die sluit niet goed aan en dan is ze alsnog nat.
Welke luiers gebruik je nu?
Ik had eerder altijd Kruidvat luiers die van droog en vertrouwd en had eigenlijk nooit problemen.
Die nieuwe variant moet je ook niet hebben want die houd niks tegen.

Heb nu maat 3 van de kruidvat gebruikt. Hoera ze was droog vanmorgen :smile:

1 like

Fijn fijn. Ik had van de week hetzelfde probleem en ben voor de nacht ook overgestapt naar groter!

1 like

Hoiii Mama 27,

Ik deed er een maandverband (voorkant luier binnenkant opplakken., zachte kant op haar buik ) Probleem was weg. Wel dunne, anders voelt ze het zo als zij een buikslaper is. Wat je ook nog kan doen, ze hebben bij de Hema een wit badstoffen oefenbroekje, deze kun je over de luier heen trekken.

Groetjes Diana