Baby van 5 maanden, heeft nog steeds moeite met los slapen

_Hallo Allemaal,

Ik weet niet of dit topic al eens voorbij gekomen is. Ik ben hier net nieuw namelijkšŸ˜Š.
Ik heb 2 prachtige dochters van bijna 3 en van 5 maanden. Nu lukt het onze kleinste spruit het nog steeds niet goed om los te slapen in haar slaapzak. Ze heeft eerst ingebakerd geslapen en dat ging super. Ook het afbouwen ging best goed, als ze maar in een slaapzak strak onder gestopt onder een lakentje en Sons dekentje erbij ligt. Alleen wordt ze de laatste tijd vaak wakker omdat ze haar armpjes boven de lakens uitwurmt en zo haar speentje uit slaat of pakt. Ze kan daardoor weer erg moeilijk in slaap komen en moet ik haar steeds weer toestoppen. Hebben jullie tips?? Vooral sā€™nachts breekt het me aardig opšŸ¤Ŗ

Liefs Linda _

Hey,

We hebben die periode hier ook gehad met onze eerste zoon. Ook eerst ingebakerd omdat hij zichzelf steeds wakker maakte met zijn armen, daarna in de slaapzak strak onder het deken.
Het was die periode net winter dus hadden we slaapzak met wantjes aan waardoor hij zijn tutje niet kon vast nemen en uittrekkenā€¦ hij sliep toen ook nog bij in op de kamer in zijn bedje tegen ons bed dus tutje geven wanneer nodig was dan gemakkelijker gedaan.

Groetjed

Hoi hoi,

Ja wij hebben onze kleine meid ook naast ons met haar bedje staan. Dus idd is het dan makkelijker om het tutje terug te geven. Alleen vindt ik het op een gegeven moment toch opbreken, vooral als ik de volgende dag weer moet werken. Ach, uiteindelijk zal ze haar tut zelf wel kunnen pakken wanneer ze zelf gaat omrollen.

Groet,
Linda

Hoi Linda,

inderdaad vervelend en frustrerend, het is natuurlijk maar een klein momentje, maar wel elke keer wakker. Grootste oplossing is idd dat ze tzt de speen zelf weer naar haar mond kan brengen. Ik weet dat wij op een gegeven moment wel 4 spenen in bed hadden liggen, zodat hij er altijd wel 1 kon vinden :smiley:
Volgens mij doe je verder al alles wat je kunt, warm gekleed, stevig instoppen. Een pyjamaatje met boorden aan de mouwen wordt ook als tip gegeven.

Ik ben zelf na het inbakeren overgegaan op altijd slapen in wol-zijde kleding, dat geeft een kindje wat meer een omhullend gevoel. In onrustige periodes gebruikte ik daarbij nog wel eens een wol-wikkel met bijenwas. Als je googled op ā€œin de wikkelsā€ kom je daar wel meer over tegen.

Succes!

Hallo Eva,

Ja dat klopt oom dat het maar kleine momentjes zijn en m.i heeft ze er niet zo veel last van gelukkig. Alleen mama wel hahaha!! Ja wij hadden met onze 1ste ook een aantal tutjes in haar bedje liggen. Dus dat zal straks ook wel gaan gebeurenšŸ˜Š. Ik zal eens rondneuzen op het internet ja. Bedankt voor de tip!!