Baby is ene dag rustiger dan andere dagen

Hebben jullie ook wel eens dagen dat je baby rustiger is dan anders?

Paar dagen is mijn baby rustig en dan weer druk. Ik maak me er snel zorgen over omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad met 5 weken. Ik ben nu inmiddels 29+ weken.

In mijn zwangerschap had ik dagen dat de kleine erg actief was. Daarna volgde vaak een dag of 2 rust. Ik vond dit ook altijd de mindere dagen. Was altijd blij als ze goed actief was.

Heel herkenbaar. Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad en als mijn mini de ene dag rustiger is dan de andere keer dan kan ik mezelf druk maken of het allemaal wel goed gaat (nu 28+).

Wat ik ervan heb geleerd is echt naar mijn gevoel te luisteren. Soms ben ik zelf drukker geweest waardoor ik hem minder heb gevoeld. Soms zijn er andere hele normale redenen. Maak je je zorgen, dan altijd de verloskundige bellen. Ik kan bij die van mij 24/7 terecht. Al is het maar om even wat meer vertrouwen terug te krijgen. Ik merk dat als ik rust pak en even een half uurtje mijn handen op mijn buik leg, hij altijd beweegt. En beweging betekent leven!

Je miskraam heeft gelukkig niets te maken met het gezonde kindje in je buik. En 29+ is al een heel mooi termijn.

Je hebt ook helemaal gelijk. Ben blij dat je mijn angst begrijpt. Zodra ik rustig ga liggen en mijn handen op mijn buik leg dan voel ik altijd wel wat. Dankje voor je antwoord !

Heel herkenbaar! Bellen als je het niet vertrouwd. Ik had mijn placenta voor. En ik heb dus 4 keer gebeld dat het kindje niet of nauwelijks bewoog, dan kreeg ik een hartfilmpje en ook een paar keer een echo. Gelukkig altijd alles in orde. En er werd nooit moeilijk over gedaan. Nu is mijn zoontje 10,5 week oud. En hij heeft soms nog steeds dagen waarop hij rustiger is/meer slaapt. :blush:

Hoooi,

Dat heb ik inderdaad ook gehad.
Indien je onzeker bent of twijfelt raad ik je aan om gewoon altijd te bellen!
Bij het minder-leven-gevoel wordt er altijd een CTG en vaak ook een echo gemaakt.
Het is namelijk wel je baby en daar wil je alles voor doen.
Zeuren kan niet, volg je moedergevoel, iedereen wil dat jouw kindje gezond ter wereld komt!

Als je belt en zegt dat je niet wil zeuren maar toch onzeker bent omdat je haar minder voelt dan stellen ze je echt gerust om alles even te checken.

Succes met de laatste loodjes!

Liefs, Maeve