Baby bijna 4 maanden weigert ineens fles

Mijn zoontje is nu 5 maanden. Hij begon met 4 maanden ook ineens met weigeren van flesje. En jah, net als bij mijn oudste zoontje kwam het door eerste tandjes! Hij had ook daardoor oorpijn! Binnen 2 weken waren de tandjes doorgekomen, daarna is hij ook nog eens ziek geworden zijn neusje en borst zat vol en slijmhoest toen wiode hij ook niet drinken. Daarom gaf ik hem in zijn slaap voeding met rijstebloempap ging prima. En als hij wakker is geef ik in de ochtend fruit en s’avonds groente.

Hoi!

Wij hadden/hebben hier hetzelfde. Regelmatig geoefend met de fles, maar na 3,5 maanden ging er geen druppel meer in. Allerlei verschillende flessen, spenen en tuitbekers geprobeerd, contact gehad met een lactatiekundige… Direct vanaf 4 maanden met hapjes begonnen (die gaan erg goed).
Bij ons was de oplossing de “camocup”. Een plastic beker met uitstulping waaruit een baby kan ‘drinken’. Niet ideaal, best wel een knoeiboel, maar ze leert het erg snel en er gaat in ieder geval iets in (van de 100cc 70 erin/30 ernaast? - regelmatig kleine hoeveelheden aanbieden) dat in combinatie met ‘s morgens wat fruit, ‘s middags wat groente en ik wat eerder weg van mijn werk (deel van de kolftijd gebruiken om eerder weg te gaan) bevalt prima. Mijn dochter is tevreden op de opvang en ik kan met een gerust hart werken. En nu snel oefenen met een rietje…

Succes! De lactatiekundige zei tegen mij: maak je in ieder geval niet druk, dat heeft geen enkele zin. Het komt altijd op welke manier dan ook goed!

Als niets helpt dan zou ik z.s.m een preverbale logopediste inschakelen. De baby kan het zuigrelfex van de fles (deze is anders dan de borst) schijnbaar verleren. Wij hebben het probleem ook gehad maar onze dochter was 2 maanden toen ze geen fles meer wilde. Ze wilde alleen maar de borst. De logopediste was bij haar te laat gekomen waardoor ze het fles drinken al verleerd was. (We kwamen er te laat achter dat zo’n iemand bestond) Met als gevolg dat ze met 7 mnd pas de fles weer ging drinken! Het lukte verder ook niet met een camocup of wat dan ook helaas. Succes

Onze beide kids hebben deze fase doorgemaakt. Oud trucje van oma gekregen… beetje vanillesuiker in de fles bij doen :slight_smile: Hielp fantastisch bij onze jongens en is ook snel terug te draaien.
Mijn paniek weg en kids tevreden! Even realistisch, de afgelopen 1000 den jaren zijn er ook geen moeilijk nieuwe beroepen ingeschakeld en ook die kinderen zijn (bijna) allemaal groot geworden :slight_smile:

Hallo
Wij hadden het zelfde en moesten toen beginnen met groentenpap en aan 4.5mnd met fruithapje

Hoi nou ik ben al lang mama zelfs al 2 keer oma van pleegzoon zijn kids :heart_eyes:en onze 2 kids hebben alle 2 ge weijgerd met 2 maanden om nog voeding te eten toen op advies van mijn oma 7 kids 19 kleinkinderen e n mijn vader 4 kids om rijstebloem pap te geven en na 1 maand wilde ze dat ook niet meer dus met gewoon eten begonnen uitproberen enz en ja dat is góed gegaan dus ga op je gevoel af en probeer dingen s6 ermee

Hee mijn dochter is vanaf een week voor mijn verlof klaar was naar de opvang gegaan en toen was de fles bij niemand een probleem. Mijn partner belde toen ik in de avond aan het werk was dat ze de fles weigerde. Toen ik thuis kwam gaf ik haar zo fles. Ze dronk hem bij mij wel leeg. Op de opvang was geen probleem toen ook nog maar sinds vorige week ineens wel en niet alleen op de opvang ook bij mijn ouders die oppassen en mijn schoonzusje.

Hee super bedankt voor de tip!! Ik ga het vandaag eens proberen zo vlak voor het slaapje of erna. En anders in haar slaap. Denk ook dat het deze wordt want ze duwt de fles meer weg dan dat ze zelf haar mond open ervoor zou doen. Van de week stopte ik hem er telkens in en dan druppeltje deze inderdaad en zit ze maar met die tong die speen naar buiten te duwen… het is wat baby’tjes

Gisteren ook rijstenbloempap gevoerd. Ging er goed in.

Oo fijn dat er bij jullie een oplossing is. Ik heb ook allemaal flessen aangeschaft. Maar geen 1 wil ze. Vorige week heeft mijn schoonzusje van alles geprobeerd maar cupje en vinger voeding met spuitje maar ze laat alles eruit lopen. Net of ze oude melk gewoon niet wilt ofzo. Vind fijn om borstvoeding te geven. Heerlijk moment… maar nu kan ik geen dagje weg omdat ik naar de opvang moet om te voeden.

Ik ga gelijk eens even informeren naar zo iemand in onze buurt. Bedankt

Bedankt… dat ga ik vandaag eens proberen

Gisteren begonnen met rijstenbloempapje dus ben benieuwd.

Op het kdv maak ik dit geregeld mee. Blijven aanbieden en evt overstappen op een fles van lansinoh. Deze worden aangeraden door lactatieseskundigen. Sommige baby’s doen dit gewoon. Komt altijd goed. Kans is wel dat als ze live kan drinken ze thuis vaker komt om de schade van overdag in te halen.

Kan zijn dat ze gewoon even koppig wilt doen? Als ze echt honger heeft eet ze wel hoor ook al duurt dit soms even. Je kan ook proberen fruitpap te beginnen geven of groentepap?
Misschien heeft ze een klein wondje in haar mond waardoor drinken pijn doet? Keelpijn?
Je baby heeft altijd genoeg reserves dus geen paniek. Mijn zoontje heeft ook wel eens een moment gehad dat die geen pap wou drinken, uiteindelijk niet te veel pushen als ze echt honger krijgen eten ze wel hoor.

Dat is zo… als ze echt honger heeft komt ze wel maar het is wel zonde van mijn melk. Ze drinkt het niet op en na een uur moeten ze het weg gooien. Maar komt wel goed

Ik heb al zoveel flessen geprobeerd. Maar zal ook de lactatiekundige eens bellen

Oei, heel bekend! Bij mijn dochtertje van nu bijna 1 jaar ook meegemaakt. Ze nam ook eerst netjes de fles en ineens met 4 mnd was het klaar…ik leef met je mee!

We hebben allerlei soorten flessen van over de hele wereld (voor mijn gevoel) laten overvliegen om maar alles geprobeerd te hebben. Niets hielp en oh, al zag ze de fles dan ging ze volledig los! Fles door anderen laten geven hielp ook niet, ik heb zelfs mijn weekendje weg met een vriendin moeten annuleren, want gezellig bij mama aan de borst waren haar drinkmomentjes!

Het enige dat hielp was drinken uit een Munchkinfles met daarin kant en klare pyamapapje van Nestlé. Daar zit 80% melkvoeding in, dus ik dacht krijgt ze iig iets binnen van melk. Ik houd zelf helemaal niet van kant en klaar, maar dit was voor de momentjes dat ik weg was ideaal.

Ik hoop dat je ook snel een oplossing vindt! Het blijft toch een zoektocht…

Hier ook dit probleem maar dan wel met licht aan het einde van de tunnel! Ons zoontje groeit goed en raakte zijn flesjes beu. Na 80-100ml begon het gevecht… Dit lijkt voor sommigen voldoende maar hij kwam van 205ml… Dinsdag gingen we naar de consultatie bij Kind & Gezin. Hij kreeg goedkeuring om patatjes te eten… Dit gaat super! Gisteren gingen we dan ook nog eens naar de kinderarts (niet speciaal hierdoor maar afspraak stond vast). Zij raadde aan om hem z’n flesje tz geven en wat hij niet uit krijgt mag hij vermengt met koekjesmeel eten. Ik probeer dit niet teveel te doen want gisteren al gemerkt dat hij dit super lekker vindt en daardoor de patatjes zou laten staan. Ik denk dat het ofwel een sprongetje is ofwel melkmoeheid…

Wat ik ook deed zijn flessen van Materni gebruiken. Dit zijn dezelfde flessen als in het ziekenhuis. Je kan ze enkel online bestellen. Ze zijn niet mooi maar wel goed! Hij hapt er geen lucht mee in tegenstelling tot de flessen van Avent en Tommee Tippee waardoor hij vreselijk last had van kolieken!