Baby bijna 12 maanden opeens weer fles snachts

Hallo allemaal,

Onze zoon wordt volgende week 1 jaar. Sinds een paar nachten wordt hij rond half 5 wakker en gaat alleen slapen na fles. Dit heeft hij eerder gehad alleen ging hij dan na z’n fles niet slapen dus had hij denk ik niet echt honger. Hij lijkt nu echt honger te hebben want daarna gaat hij weer een uur of 2 slapen. Overdag eet hij

• 5 uur 150 cc met beetje pap
  • als hij wakker wordt 0,5 boterham en water
  • ongeveer 9 uur fruit
  • ongeveer 12 uur 1 a 2 boterhammen en 150 cc melk
  • ongeveer 15 uur tussendoortje (fruit, yoghurt of cracker) en water.
  • ongeveer 17 uur warm eten, zo’n 250 gram
  • ongeveer 19 uur 180cc melk met pap.
    Hij eet niet altijd alles op.

De vraag is nu, wel fles geven als hij snachts wakker wordt of niet? Z’n dagschema komt dan beetje in de war aangezien hij soms dan later trek heeft. Maar 5 uur wakker is ook niet echt een optie

Groetjes Stephanie

Ik denk dat je zoon meer behoefte heeft aan eten overdag. Dus ipv half snee brood 1 heel sneetje geven. Waarschijnlijk stopt hij dan ook met de fles. Maar anders gewoon situatie accepteren. En extra vetten toevoegen aan de voeding is ook goed. Die extra vetten zorgen voor meer verzadiging en voedsel verteerd minder snel. Succes :cherry_blossom::blossom:

Bedankt voor je bericht! Het lastige is dat hij denkt dat hij een grote jongen is en voornamelijk nog zelf wil eten. Dan gaat er niet altijd meer in dan wat hij nu krijgt. Avondeten met een lepeltje wil hij nu ook niet meer… ach, het gaat vanzelf wel een keer over en hij leert natuurlijk ook steeds beter zelf eten.

Zo’n instelling hebben wij ook. Wij geven Willem zelf een lepel tijdens het eten en we laten hem spelen met het eten. En zo en nu dan tijdens het eten krijgt een hap van ons. Liever dit, dan iedere avond strijd. :cherry_blossom::blossom:

En lukt het hem ook om zelf wat met de lepel te eten? Evan wil het vooral met z’n handjes doen dus nu maar eten in stukjes en eventueel een bakje ernaast waarvan we tussendoor een hapje kunnen geven. Hoe oud is Willem? Fles lijkt nu overigens ook wel gewenning. Elke nacht om dezelfde tijd. Ik wordt automatisch rond die tijd wakker en Evan volgt na 5 minuten.

Goedemorgen, Willem is nu 17 maanden oud. Willem speelt meer met de lepel, soms ligt er wat op. Willem eet zelfstandig zijn brood op, nou ja het is meer proppen :joy::joy:. Willem is ook wat groter dan het gemiddelde. Hij is ongeveer 8 cm groter dan jongens van zijn eigen leeftijd en hij heeft last van een te lage spierspanning. Door dat hij groter is en last heeft van lage spierspanning loopt hij qua ontwikkeling wat achter. Hij zat bv pas met 11 maanden stabiel. Lopen doet hij alleen achter zijn rollator en met ondersteuning van ons. Hoe gaat het met evan zijn ontwikkeling?

Ik geloof dat Evan niet perse de snelste is maar hij loopt ook niet achter. Hij kan een beetjes gaan als je hem helpt maar zelf gaan staan en lopen en stapjes zetten doet hij nog niet. Zelf zitten deed hij met een maand of 9 denk ik.

Heeft Willem ook extra therapie oid? Of trekt dat vanzelf weer bij?

Hij heeft therapie gehad vanaf 3 maanden tot 13 maanden. Sindsdien moet hij het op eigen kracht doen.