Baby 6 maanden Verlatingsangst?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 6 maanden wilt de laatste tijd alleen maar op schoot! Ook begint hij keihard te huilen als ik even de kamer verlaat om even naar de keuken te gaan of om even te plassen. Zodra hij mij ziet opstaan
Begint hij eigenlijk al erg te huilen en is dan helemaal overstuur.

Ik weet niet wat ik moet doen! Is dit een fase? Een sprongetje? Hebben meer mama’s dit meegemaakt?

Ik hoor graag andere ervaringen

Heel lastig, voor jullie. Maar het gaat voorbij. Sterkte​:cherry_blossom::blossom:

Ja is inderdaad erg lastig :disappointed: dank je wel!

Hoi Toet,

Ik heb dit ook met mijn zoontje mee gemaakt, ik kon ook niet even naar de wc of even naar de keuken, maar ik bleef tegen hem praten zodat hij me wel hoorde als ik even uit zicht was.
Hier heeft dat wel geholpen.
En het is inderdaad een fase, het wordt wel weer minder hoor!

Succes in iedergeval

Dat probeer ik inderdaad ook om te blijven praten of zingen maar hij vind het helemaal niks! Ik hoop dat deze fase snel voorbij gaat :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Het gaat zeker wel over nog een beetje geduld hebben:) blijven praten met je baby is t enigste wat je eigenlijk kan doen. Zeg je baby mama komt so terug ook al helpt t niet te kalmeren wnr je dan terug bent dan zeg je kijkk mama had je toch gezegd ik kom weer terıg dan neem je je baby ff in je armen om hem te troosten en dan weer op de grond. Probeer hem zo vaak mogelijk op zn buik te laten liggen en leg speelgoed voor zn neus. Als je hem laat zien wat voor geluidjes alle speelgoedjes maken zal hij t al heel snel interessant vinden en zo leert hij zich zelf te amusieren waardoor hij na een tijdje rustiger zal zijn wnr je fftjes weg bent. Blijf al hoewel nooit te lang weg van je baby bijv om te koken ofzo ala er niemand bij hem is dat is wel erg belangrijk want bij mama is t t veiligst vindt de baby :rose: hoe de duitsers t zeggen ik druk je die duimpjess, groetjes uit DE

Ja ik probeer echt alles uit de kast te halen maar ik vind het ook helemaal niks om hem te laten huilen dus probeer ik hem mee te nemen in wat ik doe.

Ik wacht rustig af tot deze fase voorbij is (hopelijk snel😝)

Bedankt voor de tips!

Het is inderdaad een fase. Je even hard maken en doen wat je wou doen. Dan terug gaan en vast nemen.ik heb dat zo gedaan. Ook regelmatig kiekeboe spelen, hij ziet je ff niet, en dan weer wel. Dan weet hij, ze komt terug.
Veel succes. Komt goed.

Kiekeboe is een goeie! Ben ik nooit op gekomenn (wil nu nof niet) als ik nog een baby zal krijgen ooit zal ik dit zeker doen dankje