Baby 6 maanden non-stop verkouden

Moeders! Mijn zoon van 6 maanden is sinds hij 1 dag P/W naar de opvang gaat ( met 3 maanden) af en aan verkouden. Voor mijn gevoel constant en is het soms 3-5 dagen ‘over’. Hij hoest af en toe, maar het ergste vind ik zijn verstopte neus ‘s nachts. Hij wordt er huilend wakker van en komt moeilijk in slaap. Je hoort hem pruttelen en door zijn mond ademen. We hebben al de otrivin zoutoplossing en het neus zuigertje, maar soms werkt dit voor geen meter en hij raakt er alleen maar van overstuur.

Is het wel goed dat hij zo vaak verkouden is? En zijn er nog tips met name voor de nacht? Eten en drinken gaat wel redelijk goed.

Kinderen zijn ongeveer 10x per jaar verkouden. Vervelend, maar niet erg. Je kunt een door midden gesneden ui naast het bedje van je zoon leggen. De ui zorgt er voor dat de ademweg wat vrij blijft. :sunflower::hibiscus:

Herkenbaar, onze dochter is vanaf haar geboorte nog maar vier maanden niet verkouden geweest. De eerste twee maanden en Denemarken zomer twee maanden niet. Ze is inmiddels 15 maand oud.
We zijn al een paar keer naar de kinderarts geweest. Die verteld ons dat het wel vaker voor komt. Maar in haar geval is net net wat heftiger als anders. Het is geen bacteriële infectie, maar puur virus op virus. Ze is nu eenmaal net wat gevoeliger als andere.
Wij gebruiken ook het neusblaasje en zoutoplossing. Maar dan geen spray, maar van die capsules. Dat komt net even wat minder hard aan als een spray. En inderdaad de ui! Die helpt ook goed.
Wat ik wel opmerkelijk is dat nu de tweede herfst er is, het wel minder heftig is als vorig jaar. Dus de weerstand is zich aan het opbouwen.
Ik heb haar ook geregeld op haar zij gelegd, zodat het slijm niet in haar keeltje weg zakte. Daar sliep ze ook beter mee, nu gaat ze zelf op haar buikje liggen, dat geeft ook meer adem.
En vanaf 6 maand heb je ook Luuf balsem voor verkoudheid. Dat smeerde ik op haar borstje voor iets meer adem. Dat mag vanaf 6 maand ( de oranje verpakking)
Sterkte!

Hoi!

Mijn dochter, 3,5 jaar is vanaf baby af aan ook continue verkouden, Non stop loopneus en ook verschillende keren voor bij de arts geweest. In het begin werd er inderdaad gezegd dat baby’s en peuters heel vaak verkouden zijn, zeker als ze naar een peuterspeelzaal of dagopvang gaan. En dat je het met neusspray en luuf kan verlichten. Maar nu nog steeds, altijd verkouden, ook in de zomer. Dus getest op allergieen, ook niks.Neusamandelen geknipt en buisjes geplaatst, en neuspprays op recept halen ook niks uit.
Heel erg vervelend, want ze ademt altijd door haar mond, ze is natuurlijk ook niks anders gewend. Waardoor ze nu logopedie moet omdat ze klanken niet goed uitspreekt en haar mondspieren zwak zijn geworden.
Nou is dit natuurlijk wel meteen heel ernstig en dat hoeft niet zo te zijn. Maar ik zou het toch gewoon goed in de gaten houden, kan het bijvoorbeeld allergie zijn( hebben jullie huisdieren), vaak ontstoken amandelen, oorontstekingen, is het doorzichtige of echt groen/geel snot?

Hopelijk gaat het snel over! Sterkte ermee!

Miij zoontje gaat 2 dagen in de week naar de crèche. Hij is nu anderhalf maar hij is zeker het eerste jaar alleen maar ziek geweest. Werdt er niet goed van. Als we vakantie hadden en hij ging niet naar de crèche was er niks aan de hand, geen snottebel te zien, maar zodra hij weer naar de crèche was geweest gelijk raak, meteen weer ziek, koorts, verkouden, onwijs hoesten… noem maar op. Maar ik moet zeggen(even afkloppen) laatste tijd gaat het super. Af en toe een snottebel maar Verder niks.

Krijgt je kindje borst- of kunstvoeding? Ik vraag dat omdat kunstvoeding vaak koemelk bevat wat slijmvorming in de hand werkt en niet gunstig is voor keel-/luchtwegen. Ik ben geen arts natuurlijk, maar misschien zou 't kunnen helpen om over te stappen naar andere voeding? Mocht je geen borstvoeding geven, dan zou donor moedermelk nog een optie kunnen zijn. Mijn persoonlijke ervaring is dat moedermelk in combinatie met natuurlijke, gezonde voeding (voor mezelf en later voor mijn dochter) zij zelden ziek en ook nooit heftig verkouden is geweest of last van slijm /snottenbellen heeft gehad. Warm eten geven en koude/tropische voedingsmiddelen vermijden helpt ook 't lichaam op te warmen :slightly_smiling_face: Heel veel succes in ieder geval en ik hoop dat je er wat aan hebt.

Heel herkenbaar! Ons zoontje had dit ook toen hij naar t kdv ging. Helaas weinig aan te doen omdat ze zo weinig mogen op die leeftijd. Wij deden wat luuf onder zn voeten en dan sokjes aan dat wil nog weleens helpen.

Ik hoor dit vaker. Ik werk op een kinderdagverblijf. Zelf maak ik geen gebruik van kinderopvang. Oma past op. Maar veel ouders zeggen tegen me sinds hij naar het kdv gaat is hij zovaak ziek of verkouden.
Luuf en zoutoplossing gebruik ik bij verkoudheid. En bij het hoofdje het matras een klein beetje omhoog.