Baby 4 maanden te veel flessen?

Ik gaf mijn zoontje eigenlijk vanaf het begin af an om de 3 uur een fles.
Town hij 3 maanden ongeveer was ging het over naar om de 4/5 uur. Sinds de afgelopen 2 weken wilt hij weer om de 3 uur. Nu is hij volgende week 4 maanden en probeer ik hem groente en fruit te geven in de hoop dat hij het langer volhoud maar helaas helpt het niet.

Het CB heeft geadviseerd om voeding voor hongerige baby’s te halen en het aan te dikken met johannesbroodpitmeel omdat hij reflux heeft.
Ik hen dit eerder geprobeerd maar hij reageerde hier niet goed op.

Iemand tips of advies voor mij wat ik het beste kan doen??

Dat had mijn zoon ook totdat ik van bambix 4maand een soort Brinta johanbroodpitmeel met een smaakje haalde toen ging het wel goed en ze kosten maar 1.50 ofzo

Ohh dat is misschien wel een goeie om te proberen, gaf je dan bij elke fles een schepje ofzo?
Ik had dat toevallig vanochtend aan hem gegeven en toen hield hij het wel langer vol.
Kreeg jou kindje er geen verstopping van want dat hoor je ook wel

hoe ziet je schema er nu uit?

Ik moet zeggen dat hij niet echt een vast schema heeft juist omdat hij soms om de 3 en soms om de 4 uur komt.

Vaak is het zo dat hij rond 7/8 uur zijn eerste fles krijgt en dan elke 3 uur.
Als hij slaapt houd hij het langer vol en ook als ik buiten met hem ben houd hij het langer vol maar dan valt hij ook vaak in slaap.

Afgelopen week geef ik hem dan zijn eerste fles rond 7 en dan rond 10 een fruithapje in de Hoop dat hij het dan 4 uur volhoud maar helaas

Hij komt trouwens ook nog in de nacht voor een fles, dit is gelukkig maar 1 keer maar dat hangt er ook vanaf hoelaat en dat heeft ook weer invloed Hoelaat zijn eerste fles weer is

Ik vind het nog best lastig om er een vast ritme in te krijgen al zou ik dat wel erg graag willen

Baby gewoon op verzoek blijven voeden. Lastig maar wel het fijnst voor je baby. Onze jongste zoon is heel groot geboren en dronk 1300 ml per dag zo rond de 16 weken. Hij kreeg 1180 ml gekolfde moedermelk en 1 flesje Hero. Hij kreeg op verzoek van ons.

Ja dat deed ik voorheen altijd wel maar dat is blijkbaar te veel voor hem :disappointed:
Ik probeer het nu iets uit te stellen met een beetje Bambix en dat gaat eigenlijk wel goed,
Het liefst geef ik hem gewoon om de 3 uur want blijkbaar heeft hij dat dan nodig. Ik probeer het nog even zo en hoop dat hij er dan wan went om gewoon om de 4 uur een fles te krijgen

Hallo,

Ook onze dochter van bijna 4 maanden 02-11 om precies te zijn, wil nog steeds om de 3 uur de fles hebben ze krijgt een fles van 180 cc en tegen 19:30 krijgt ze haar laatste en slaapt dan meestal Door tot volgende morgen kan verschillen 03:00 / 04:00 uur. En slaapt dan nog door tot 07:00 / 07:30 ongeveer.
6 flessen op een dag en soms laat ze een beetje staan 1080 op een dag dus in totaal ongeveer. Ook verdik ik de voeding met johannesbroodpitmeel want zonder spuugt zei alles er weer uit maar toen wij hiermee begonnen moest zei er wel heel erg aan wennen maar met een dikke week werkte het uitstekend.

Nu wouden wij graag starten met bambix rijstebloem om te kijken of ze dan wat voller werd en dan zo haar flesjes langer kon uitstellen, maar nu zitten wij weer met het probleem welke speen moeten we gebruiken, ze krijgt haar normale voeding met johannesbroodpitmeel uit speen 1 uit een avent fles met airFree-opening want zei drinkt te gulzig haar fles leeg,
Uit speen 2 wil de pap niet door heen en een papspeen is Veel te groot daar stroomt het met te snelle snelheid Door heen, dus ook wij zitten soms best met onze handen in het haar haha.

Hallo,
Je kindje heeft blijkbaar meer flessen nodig dan het gemiddelde maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken. Geef je kindje wat hij nodig heeft. Het ene kind heeft nou eenmaal meer nodig dan het andere kind. Vaste voeding kan je al wel laten proeven maar vult nog niet voldoende aan (pas na 6 mnd). Mijn zoontje heeft ook meer dan gemiddeld gedronken (vroeg hij ook naar) en is er echt niet slechter van geworden. Consultatiebureau houdt zich heel erg aan de richtlijnen maar ieder kind is anders en heeft een andere stofwisseling en andere behoeftes. Pas het aan op wat jouw kind nodig heeft en waar jij je prettig bij voelt, dat is het belangrijkste. En ik kan me voorstellen dat je graag een beetje vaste tijden wilt maar ik denk dat dat vanzelf wel komt, je kindje heeft gewoon wat meer tijd nodig.
Succes ermee! Hopelijk gaat het snel op de manier die voor jullie fijn is.
Groetjes Daan

Wat grappig bij jou dochtertje was het dan het zelfde als bij mijn zoontje alleen ik heb niet doorgezet met dat johannesbroodpitmeel omdat hij daar niet goed op reageerde. Ik probeer de afgelopen 2 dagen wat anders maar het lijkt wel of ik het alleen maar erger maak zo.

Dat je niet weet welke speen je moet gebruiker snap ik heel goed want ik had precies t zelfde probleem (voeding speciaal tegen spugen) de een was te klein en de ander veel te groot, wij hebben er toen zelf maar een groter gaatje in geprikt en dat werkt opzich goed, dus misschien kun je dat proberen.

Hoe wilde jullie dat doen met rijstebloem,? Bij elke fles of 1 keer in de ochtend of avond? Ik hoor graag van andere ouders met een vergelijkbare situatie zodat ik er misschien wat uit kan halen voor mijn kleine man

Dank je wel voor je reactie!

Ik denk dat je gelijk heb, het cb is inderdaad erg gericht op richtlijnen. Het is mijn eerste kindje dus als zij dan zeggen dat hij veel te veel binnen krijgt schrik ik daarvan.
Ik had wel liever gewild dat hij het iets langer volhield, als ik in de winkel ben of onderweg moet ik altijd de fles geven en ik zie andere ouders dat nooit doen😛

Mijn zoontje is qua lengte en gewicht sowieso al wat groter voor zijn leeftijd dus dan klinkt het opzich logisch dat hij wat meer wilt.

Ik vind het iniedergeval fijn om te lezen dat andere dit ook hebben of gehad hebben en hun ervaringen met mij kunnen delen

Cb focussen veel te veel op de richtlijnen, en kijken helaas niet naar elke kindje apart.

Tip: pap toevoegen avondfles

Voor de rest ; luister naar je kindje, jou kindje heeft blijkbaar deze hoeveelheid nodig, dit word vast minder wanneer er meer vast voedsel gegeven word. Maak je niet druk, het komt allemaal goed.

Mijn zoontje kreeg ook altijd de hoeveelheid die hij wilde, hierdoor had ik wel een gelukkig kind!( toevallig alfijd onder het gemiddelde) maar commentaar krijg je toch overal op!:rofl:

Succes!

Dat je altijd commentaar krijgt dat klopt dus daar moet ik me ook weinig van aantrekken inderdaad.

En het is ook zo dat ieder kind anders is de een heeft meer melk nodig dan de ander, toen hij net geboren was dronk hij juist super slecht

Ik ga deze nacht even kijken hoe hij slaapt want afgelopen nacht heeft hij voor het eerst doorgeslapen​:grinning::tada::tada::tada: mocht hij weer wakker worden in de nacht dan ga ik morgen macht proberen met pap in zijn fles.
En misschien af en toe een schepje door zijn melk om te kijken of hij dit volhoud, hij heeft snel last van zijn ontlasting dus dat moet ik nog even bekijken.

Bedankt voor de tip!:grinning:

We doen maar 1 schepje johannesbroodpitmeel in een flesje van 180 cc, toen we er mee begonnen had ze erge diaree maar na een week raakte ze eraan gewend en nu is het goed.

Ik wilde haar een ochtend pap fles geven en een pap fles voor het slapen gaan. Ja ik heb al wel eens gehoord over het gaatjes groter maken met een naald moet ik dat maar eens gaan proberen want heb inmiddels al hele collectie spenen in huis liggen haha.

Ik heb bij mijn kleintje in de speen met een vork geprikt. Zodat gaatje iets groter worst voor de pap. Kijk wel uit dat je het niet te groot prikt.

Oke, bedankt voor de tip :):smiley:

Is er in overleg met het CB niet besproken om hem meer voeding per keer te geven? En als het goed is heb je ook pap voor baby’s vanaf 4 maanden, zou je dat niet kunnen geven als ontbijt en fles voor de nacht?

Probeer eens een standen speen! Bij ons stand 2 of
3 is prima

Hoi hoi…
Misschien een tip.
Gebruik de difrax met een 123 speen. 1 voor de gewone voeding 2 voor de iets dikkere en 3 voor de papfles. Werkt hier perfect.