Baby 4 maanden slaapt opeens niet meer door

Hoi!
Mijn zoontje van 4 maanden slaapt sinds een paar weken niet meer door en komt snachts opeens weer om de 3-4 uur en heeft dan ook echt honger… ook overdag wil hij soms om de 2u weer een fles! Hij krijgt Hero comfort nutrasense en dan 5 flessen van 180 water en in de laatste gaan 3 scheppen rijstebloem!
Iemand tips?

Misschien beginnen met wat gepureerd fruit?

We zijn idd dit weekend gestart met oefenhapjes… had banaan en had 2 kleine lepeltjes… het is nog erg wennen voor hem… mag hij meer? Of 2x op een dag een paar lepels doen?

Geven tot hij er klaar mee is?

Die potjes beginnen bij 4 mnd, die van mij had met banaan ook wat moeite met potjes ging het beter

Ik denk dat je gewoon moet mee gaan in zijn behoeftes en accepteren dat de situatie gewoon zo is. Vaak lossen problemen zich vanzelf op. Waarschijnlijk heeft jou kind meer behoefte aan voeding omdat hij op dat moment in een groeispurt zit. Maar het neemt niet weg dat het soms gewoon lastig is voor jullie allebeide. :cherry_blossom::blossom:

Weet niet of je in sprongetjes gelooft, maar het is de bekende 4 maanden-sprong. Veel babies slapen dan ineens niet meer door. Hier ook bij beide kindjes, alhoewel ik borstvoeding geef. Tot 4 maanden ging slapen echt super, inmiddels 6 maanden en chronisch slaaptekort alweer. Het wordt vast beter hoor, maar oh wat mis ik mijn slaap.

Bedankt voor de tip! Ga een potje banaan proberen morgen :blush:

Sterkte! Afgelopen nacht heeft hij een uurtje meer geslapen! Duimen maar want ja je gaat slaap opeens erg waarderen :rofl: