Baby 4 maanden doet alleen lastig bij mama

Mijn zoontje is 4 maanden en heeft altijd een sterke voorkeur gehad voor mij. Hij lachtte heel veel naar mij en volgde mij bv. constant met zijn ogen en keek ook niet weg als iemand anders tegen hem praatte ofzo. Hij wou overdag ook alleen in mijn armen slapen en het inslapen ging dan heel vlot. ‘S nachts slaapt hij gelukkig wel goed in zijn eigen bedje. De laatste tijd word hij echter altijd lastig als ik hem wil voeden of in slaap probeer te krijgen. Hij lacht ook niet zo veel meer naar mij. Onlangs heb ik hem even naar de grootouders gebracht en toen ik hem ging halen keek hij zelfs niet om naar mij en toen hij me zag, keek hij meteen terug weg. Ik hoorde ook van hen dat hij daar heel vrolijk was en heel flink zijn flesje heeft leeggedronken en meteen sliep zonder lastig te doen. Ik heb echt het gevoel dat ik een slechte mama ben en dat mijn zoontje mij niet graag ziet terwijl ik echt hard mijn best doe en mezelf bijna helemaal wegcijfer. Ik doe eigelijk bijna alles alleen. Papa komt soms maar even in beeld (zo’n 10 minuten per dag ofzo) om eens plezierig te doen en hij krijgt wel altijd een big smile. Het is nu niet zo dat hij niet naar mij lacht, maar toch veel minder. Herkent iemand dit? Of iemand een idee vanwaar dit gedrag ineens kan komen?

Hoi, het ouderschap valt niet mee. Het kan je zelfs onzeker maken. Jij doet het als moeder prima. Geloof in jezelf. Je voelt als moeder heel goed aan of het klopt of niet (ik spreek uit ervaring).

Doe jij voeden op verzoek of voed jij op vaste tijden?

Mocht jij op vaste tijden voeden dan heb je kans dat hij nog geen honger heeft.

Puntje slapen bij grootouders: baby’s, peuters, kleuters en kinderen slapen bij anderen prima en bij de ouders kunnen ze er een potje van maken.

1 ding: JE BENT GEEN SLECHTE MOEDER!!!

Uiteindelijk komt alles goed!

Nooit aan jezelf twijfelen of je wel een goede moeder bent want dat ben je zeker wel!
Je doet je best zoals elke moeder dat doet!
Ik snap dat je onzeker word als je te horen krijgt dat je kindje bij zn grootouders super lief is geweest en alles lief gedaan heeft.
En zodra ze thuis zijn dan draait dat om en kunnen ze huilerig zijn en tegendraads maar dat komt juist omdat hij zich bij jou het vertrouwtst voelt.
Jij bent zijn mama en hij weet dat jij er altijd zal zijn en hem nooit in de steek zou laten.
Dus je kan het ook positief zien, dat hij zichzelf helemaal bij jou is.
Ik heb me daar ook heel onzeker over gevoeld als mijn zoontje bij iemand anders heel lief was en alles gewoon wilde doen.
Maar ze zeggen ook vreemde ogen dwingen.
Echt probeer dat gevoel van een slechte moeder los te laten want dat ben je echt niet!