Baby 10 weken drinkt om het halfuur/uur!

Hallo! :raised_hand_with_fingers_splayed:

Mijn dochtertje is nu 10 weken oud en vraagt al vanaf de geboorte ieder halfuur/uur om een voeding. (Ik geef uitsluitend borstvoeding.) Ik heb ongeveer 4 weken bijvoeding gegeven (op een aanraden van een lactatiekundige) in de hoop dat ze wat meer tijd tussen de voedingen liet, maar dit heeft geen resultaat opgeleverd, integendeel, ze weigert de fles volledig!

Het huishouden is een lastige klus. Ze drinkt heel vaak en slaapt daardoor enorm weinig. Ze valt vaak inslaap aan de borst, maar telkens als ik haar in haar bedje of op de bank leg, schieten haar oogjes weer open en vraagt ze weer om een voeding. Ik wacht altijd tot ze diep ingedommeld is, maar ook dit werkt niet. Ze slaapt soms hooguit een halfuurtje, dat is het ook. Ze is enorm aanhankelijk en wil het liefst heel de dag tegen mij aan doorbrengen.

Ik krijg langs alle kanten te horen dat ze gewoon een grote zuigbehoefte heeft, maar een speen of sabbeldoekje weigert ze en ik hoor haar wel degelijk grote teugen nemen als ik haar aanleg. Haar troosten heeft ook geen zin want dan krijst ze de hele boel bijeen tot ik haar aan de borst leg.

Zijn er ouders die dit herkennen? Hoe gingen jullie hiermee om?

Ik geniet hier enorm van, maar het zou fijn zijn om af en toe wat meer in mijn huisje te kunnen doen. Ik heb recent een draagdoek besteld in de hoop dat dit een oplossing zal bieden. Tegenwoordig amuseert ze zich ook steeds vaker in haar stoeltje, zeker als de radio aan staat. Ze wriemelt en lacht er dan vrolijk op los.

In ieder geval, ik ben benieuwd naar jullie reacties en of er ouders zijn die hier ook mee te kampen hebben/hadden.

Alvast bedankt!

Hoi, wat lastig dat ze zo vaak aan de borst wil. Hoe gaat de groei van jou kleine meid? En hoe lang drinkt ze aan de borst? En hoe gaat het met haar motorische ontwikkeling? Sterkte :blossom::cherry_blossom: knuffel maar lekker met de kleine meid en volg je gevoel. Het is goed van jou dat je haar rust gaat bieden door middel van een Draagdoek.

Lieve mama

Mijn zoontje heeft dit zo een vier maanden gehad terwel mijn dochter dit makkelijk tien maanden heeft gedaan. Ik tandemvoed bijde kindjes nog steeds aan de borst (bijna 3 en 1,5) blijven doorzetten is de boodschap. Een draagzak is een enorme hulp om terug in gang te geraken in je huishouden. Binnenkort kan ze zichzelf helemaal redden en kan ze drinken in de draagzak en houd ze zelf de borst goed vast dan kan je hands-free voeden, en als je wilt dat ze je borsten even rust gunt zwier je haar op je rug. Altijd lekker bij mama daar zijn ze gelukkig, kindjes moeten de tijd krijgen zelfstandigheid te leren ze zijn namelijk volledig afhankelijk. In deze westerse wereld willen wij soms iets te snel eigen bedjes, maxi cosi en box. Een pasgeboren baby wilt enkel mama de borst en warmte en soms moeten we dat gewoon aanvaarden er is helemaal niks mis mee. Heel veel sterkte en succes in deze wonder mooie maar oh zo vermoeiende periode!

Dag Drolientje,

Heb je dit al besproken met het consultatie bureau? Ik herken het enorme aanhalige heel goed. Toen mijn zoontje een week of 6 was (inmiddels 2 jaar), wilde hij alleen maar bij mij liggen, en op mij slapen. Naar bed brengen was helemaal een ramp! Alles bij elkaar krijsen…

Ik zeg er eerlijk bij dat ik van een ouderwetse opvoeding hou. Ik zie/lees/hoor heel veel dingen om mij heen waar ik zelf absoluut niet achter sta. Maar ja, alle ouders hanteren hun eigen opvoeding. Ik heb heel veel tips en hulp gehad van mijn consulente op het bureau, dat was al een wat oudere dame die al jaar en dag ouders begeleid.

Ze adviseerde me om mijn zoon gewoon naar bed te brengen, en weg te lopen. Uiteraard ging hij krijsen tot op het bot. Gewoon laten krijsen zei ze… en dan om het half uurtje even naar toe lopen. Over bolletje aaien, lief tegen praten, en dan weer! weggaan. Vooral niet uit bed halen! Ga huis schoonmaken, stofzuigen, maar laat je kindje maar huilen. Kinderen hebben in het begin een ontzettende verlatingsangst, hoort er allemaal bij.

Ideaal om mee te starten in het weekend, wanneer je partner ook thuis is. Mijn zoontje heeft 4 dagen gebruld, gekrijst, nauwelijks geslapen, enz. En toen was alles voorbij. Hij sliep als een roosje, in eigen!! bed. Drinkt goed, en was een heerlijke baby.

Veel succes met je kleintje!

Ze drinkt ongeveer 20 tot 30 minuten per borst en groeit verder prima. Ook haar gewicht en ontwikkeling zijn in orde. Mijn gevoel volgen doe ik zeker! Verder geniet ik er enorm van, maar het is niet altijd even praktisch, zeker als we ergens moeten zijn.

Ik ben het volledig met je eens! Als ze me nodig heeft, ben ik er voor haar.

Op het consultatiebureau zeggen ze hier praktisch niks over. Ik doe gewoon waar ik me goed bij voel. Ik zou het persoonlijk niet over mijn hart kunnen krijgen om haar zolang te laten huilen. Ze wil gewoon bij haar mama zijn, lekker veilig en geborgen. Natuurlijk kan ik me wel voorstellen dat dit een manier is om ze snel uit zichzelf inslaap te laten vallen…

Dat is ook het beste, ouders moeten doen wat ze zelf het beste vinden voor hun kind. Er zijn maar heel weinig moeders die hun kind kunnen laten huilen… Ik vind het (nog steeds) ook erg moeilijk, maar ik doe het wel.

Ik kon op dat moment nauwelijks meer genieten van mijn zoontje, ik was compleet op en kapot! Mijn moeder adviseerde me hetzelfde als de consulente, laat maar even brullen, dat deden we bij jou vroeger ook. Hoe ouder ze worden, hoe moeilijker het nl. wordt om ze weg te leggen, of bv. in hun eigen bed te laten slapen. Kinderen wennen heel erg snel ergens aan!

Maar ja… bij veel ouders van tegenwoordig hoef je niet meer aan te komen met de opvoeding van tegenwoordig. Vooral mijn schoonmoeder zegt me vaak dat die opvoeding niet meer van deze tijd is. Ben ik soms met haar eens, maar meestal niet.

Het heeft in ieder geval goed gewerkt voor jou. Ik heb wel al geprobeerd om haar wakker in haar bedje te leggen terwijl ik erbij bleef en liedjes zong, maar dat heeft ook geen resultaten opgeleverd. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet erg om samen te slapen, zeker niet omdat ik borstvoeding geef. Dat maakt het zowel voor haar als voor mij duizend keer makkelijker.

Om het half uur willen drinken, veel drinken en krijsen klinkt mij in de oren als een buikje dat niet erg fijn voelt. Mijn zoontje van inmiddels 3 jaar krijste ook erg veel, deed lang over de borst en vervolgens niet weg te leggen. We ontdekten dat hij reflux had, hierdoor wilde hij niet plat liggen, want dan kwam de voeding met veel zuur terug en dat deed natuurlijk erg veel pijn. Hier kreeg hij een enorme zuigbehoefte van om maar iets naar beneden te laten gaan langs die slokdarm in plaats van omhoog…
Misschien speelt er bij jouw kindje ook iets vervelends met haar buikje. Houd een dagboekje bij met wanneer ze drinkt en hoe lang. Hoe lang ze onrustig is, of ze heeft gelegen. Misschien ook handig om bij te houden wat je zelf eet.

Door een tijdje bijvoeding te geven hebben jouw borsten minder te maken gehad met vraag en aanbod, dus misschien ook even een goede ibclc lactatiekundige inschakelen.

Ik hoop dat je er uit komt! En gauw ietsje meer je handen vrij hebt en lekker kan genieten :):blush:

Hallo,

Ik heb zelf tot 11,5 maand borstvoeding gegeven puur omdat mijn dochtertje niet uit een fles wilde drinken en juist ook zoveel vroeg om de borst vooral de eerste 3 maanden waren voor mij echt een hel! Ik was om het uur aan het voeden het leek erop dat me dag alleen nog maar bestond uit borstvoeding geven snachts werd ze ook zovaak wakker dat ik gewoon geen nachtrust had. CB gaf aan dat dit normaal kon zijn lactatiekundige gaf dit ook aan, drama drama drama opgegeven moment heb ik me zelf erbij neergelegd en was het maar zo met 4 maanden ben ik begonnen met potjes groente en fruit oefenen ja dit was telkens maar 1 lepeltje maar het was een beginnetje. Tot 11 maanden borstvoeding en echt tot 11 maanden elke nacht er nog 4 keer uit moeten nu ben ik zwanger voor een 2e en heb ik minder melk en heb ik toch gekozen om snachts ook niet meer te voeden.
Borstvoeding is mooi momenten met je kind hebben maar ook zo slopend. De positieve dingen worden alleen verteld maar de negatieve dingen die je kunt meemaken ho maar!

Succes ermee ik voel met je mee!

Dag Lientje,

al de symptomen die mijn dochtertje heeft lijken inderdaad heel hard op de symptomen van reflux. Haar maagje slaat heel vaak op en ze trekt vaak zure gezichtjes. Ze steekt ook altijd haar tong uit en slikt veel. Ik ben hiervoor naar de kinderarts geweest. Er zijn toen allerlei testen uitgevoerd, waaronder een pH-metrie en een echo. De resultaten waren negatief dus werden we weer naar huis gestuurd.

Vorige week vrijdag ben ik nogmaals naar de kinderarts geweest omdat ze continu overgaf en begon uit te drogen. Mijn dochter werd opgenomen omdat hij haar toch even aan een infuus wou leggen. Hij heeft een urinestaal genomen en bloed geprikt, maar er is niks gevonden. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet. We zijn inmiddels woensdag en ze geeft nog altijd heel veel over. Vrijdag komt er iemand langs van het consultatiebureau om haar gewicht te controleren. Ik hoop dat ze niet weer zoveel is afgevallen…

Ik heb me er ook bij neergelegd. In het begin vond ik dit erg lastig, vooral omdat dit nog allemaal nieuw was. Tegenwoordig geniet ik er gewoon van. 's Nachts heeft ze soms momenten dat ze 5 tot 7 uur aan een stuk doorslaapt, maar op sommige dagen heeft ze nood aan 3 tot 4 nachtvoedingen. Op dit soort momenten neem ik haar gewoon bij mij in bed en voed ik haar liggend zodat ik toch nog wat kan uitrusten. Ik vind het heerlijk om samen te slapen.

Mijn kleintje ziet af en ik kan haar niet helpen

Aahw, wat vervelend allemaal. Goed dat je bezig bent om er achter te gaan komen om je meisje goed te kunnen helpen! Ik hoop dat er gauw iets gevonden wordt en wens je heel veel succes en sterkte hierin!

---- Eefje Duplat via Mama Forum - De plek voor alle huidige en toekomstige mama’s! schreef ----

Drolientje

16 januari
Dag Lientje,

al de symptomen die mijn dochtertje heeft lijken inderdaad heel hard op de symptomen van reflux. Haar maagje slaat heel vaak op en ze trekt vaak zure gezichtjes. Ze steekt ook altijd haar tong uit en slikt veel. Ik ben hiervoor
naar de kinderarts geweest. Er zijn toen allerlei testen uitgevoerd, waaronder een pH-metrie en een echo. De resultaten waren negatief dus werden we weer naar huis gestuurd.

Vorige week vrijdag ben ik nogmaals naar de kinderarts geweest omdat ze continu overgaf en begon uit te drogen. Mijn dochter werd opgenomen omdat hij haar toch even aan een infuus wou leggen. Hij heeft een urinestaal genomen
en bloed geprikt, maar er is niks gevonden. Ik weet niet goed wat ik hiermee moet. We zijn inmiddels woensdag en ze geeft nog altijd heel veel over. Vrijdag komt er iemand langs van het consultatiebureau om haar gewicht te controleren. Ik hoop dat ze niet
weer zoveel is afgevallen…

Raadpleeg een babycoach in je woonplaats. Helaas houden sommige consultatiebureaus er nogal onorthodoxe methodes op na, laten schreeuwen tot je baby erbij neervalt?! Opgeeft, mama komt niet… basisvertrouwen is duidelijk overgeslagen in de eerste 1000 dagen training van je consulent of cb arts…

Je baby heeft duidelijk reflux en mag zo snel mogelijk van de pijn af door osteopaat en goede begeleiding van een babycoach voor ritrme en regelmaat weer in slapen en voeden.