Baarmoedermond steekt een stukje uit

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 14 weken zwanger van mij 2e kindje maar sinds een paar dagen hang mij baarmoeder erg laag. Zo laag dat ik hem zelfs mijn baarmoedermond een stukje voel uitsteken uit mijn vagina. Bij mij eerste zwangerschap heb ik dit nooit gehad. Zijn er mensen die dit herkennen? Het zorgt er namelijk ook voor veel buikkrampen en steken. De vloskundige zegt dat het allemaal geen kwaad kan maar het gevoel is erg vervelend, iemand typs?

0 likes

Dit klinkt meer als je blaas. Dit kan een Blaas verzakking zijn…
Ik zou de huisarts raadplegen

0 likes

Dat is inderdaad erg vervelend dat je je baarmoeder mond voelt.
Er word het volgende geadviseerd, en zeker als je nog voor een derde kindje wil gaan.

‘Of je een verzakte baarmoeder kan voorkomen is lastig te zeggen. In ieder geval wordt vrouwen die nog kinderen willen krijgen het advies gegeven om al voor de zwangerschap, tijdens en na de bevalling oefeningen te doen om de bekkenbodemspieren te versterken. Andere dingen die je kan doen om een verzakte baarmoeder te voorkomen is een vezelrijk dieet, zodat je darmen niet verstoppen en je niet hoeft te persen. Kijk ook uit met zware dingen tillen en sporten waarbij je veel moet springen (denk aan volleybal) of waarbij je druk op je buik zet (denk aan aerobics). Je kan dan beter sporten als zwemmen, schaatsen en fietsen kiezen.’

Zelf had ik een forse verzakking waarbij mijn baarmoeder mond ver uitstak. Ook daarbij was m’n blaas naar buiten gekomen en darm. Met alle problemen van dien. Lees incontinentie, moeite met ontlasting. Doorlopend ongesteld etc.
Wij hadden geen kinderwens meer, geluk bij ongeluk.
Mijn baarmoeder is uiteindelijk verwijderd door de verzakking, de rest is weer opgehangen.

Dus het is wel een serieus probleem.
En misschien kun je je zorgen ook bespreken met je huisarts, dat die je mogelijk door kan sturen naar de gynaecoloog voor advies.

Succes

0 likes

Ben inmiddels bij de huisarts en vloskundige geweest hebben allebei me verhaal aan gehoord en zeggen dat het erbij hoord dat je baarmoeder erg laag ligt. Maar als ik dit zo hoor ga ik toch om verder onderzoek vragen want ze hebben beide alleen geluisterd en niet zelf gekeken of iets. Niet dat ik daar heel erg om zit te wachten maar alle andere mogelijke gevolgen ook niet. Beter te veel onderzoek dan te weinig lijkt mij nu.

Bedankt voor de tip!

0 likes

Volg je gevoel, en de tip is graag gedaan. :blush:

0 likes