Anticonceptie na bevalling

Hallo dames,

Was ik weer :slight_smile: . Mijn dochtertje is nu 4 maanden oud en ik heb met gynaecoloog al over diverse anticonceptie mogelijkheden besproken.
Waar we op uit komen is de weer de pil ( zelfde wat ik altijd geslikt had). Mijn man wil nu nog geen sterilisatieā€¦ ik zie er eigenlijk best op tegen om hier weer mee te beginnen. Ben er toch 3 jaar vanaf. En de lijst met bijwerkingen! Jeetje. Hadden jullie dit ook?

Wat zijn jullie ervaringen met anticonceptie na de bevalling?

Liefs Mama27

Heyy ik heb 3 kinderen en nog nooit pilletjes geslikt of iets dergelijks. Wil ook (nog) niet zwanger worden mn jongste is de 23ste deze maand 2. Mn man past op dt ie niet binnen klaarkomt en tot nu toe is t ons ook best wel gelukt, geen van de 3 zwangerschappen zijn per ongeluk om t zo te zeggenšŸ˜Š
Geen vieze pillen geen fake hormonen die jezelf en eigenlijk ook je leven kapot maken. Hoop dat ik je een beetje verder kon helpen :rose:

Bedankt voor je reactie. Zingen voor de kerk uit, zo deden wij het ook tussen 1 en 2. Maar wij willen (op dit moment) geen kinderen meer. Gezegend met 2 lieverds. En mijn man wil de eerste 3 jaar geen sterilisatieā€¦ en een spiraaltje kan niet bij mijā€¦ dus dan maar de pil. :blush: eens maar een paar maandjes proberenā€¦

Ä°k woon in duitsland daarom weet ik niet of t ib NL ook wordt gedaan. Hier heb je een prik die je 1 x in de 3 maanden laat prikken of een pleister misschien is t een optie dat je t bij je vk vraagt.
Ä°k wens jou je man en je twee liefjes een gezonde en gelukkige leven :rose:

Schƶne grĆ¼ĆŸe aus Deutschland :raising_hand_woman:

Ik heb een hele tijd de nuva ring gwhas sit zijn veel minder hormonen en op de juistw plek