Anonieme vader: 'Waarom ik mijn perfecte gezin verliet voor een 10 jaar jongere vrouw'

Originally published at: https://www.famme.nl/anonieme-vader-perfect-gezin/

Hoe haalt een man het in zijn hoofd een geweldige vrouw en een mooi gezin achter te laten voor een tien jaar jongere vriendin? Is dat een midlifecrisis? Volgens deze vader, die anoniem wil blijven, is dat voor hem niet het geval. Zijn verhaal Hier doet hij zijn verhaal. ‘Op papier zag mijn leven er… Lees verder op famme

Vind het ten eerste goed dat deze man zijn verhaal doet. De boodschap van “Héé dames die man heeft ook aandacht nodig”, snap ik ook wel. Maar wat deze man vergeet en/ of niet aangeeft, is wat hij heeft gedaan om de situatie te veranderen. Wat is zijn rol in het geheel wbt de situatie met zijn vrouw. Keek hij toe hoe zijn vrouw de zorgtaken uitvoerde terwijl hij braaf op zn beurt wachtte? Sorry mannen, ik vind het super zielig wanneer je denkt dat je als man moet wedijveren met je kids om de aandacht van je partner. Denk na! Neem initiatief, neem die kids ook voor jouw rekening, laat zien dat je ook in de zorg voor jullie kids echt een partner bent en geen ander kind. Je zult zien dat dit je band met je vrouw zal verbeteren en dat je dus niet meer hoeft te wachten tot het wanneer het jouw beurt is om aandacht te krijgen.

Beetje makkelijk. Ja mannen en vrouwen die vreemdgaan missen wat in hun relatie
Maar eraan werken is het enige dat je eraan kan doen. Nu ligt hij met een ander in bed en zij is helemaal alleen mendie kids.

Opvoeden en verzorging is teamwork, wij 2 vrouwen hebben geen oppas, af en toe mijn schoonmoeder. En dan maar een paar uurtjes. Wij missen elkaar, we spreken dat uit en proberen samen iig nog wat dingen te doen. Ipv de tv aan en op de bank te ploffen kun je ook aan de eetkamertafel zitten en samen iets doen, praten etc. Elkaar blijven knuffelen is ook essentieel.

Sommige mannen wachten idd tot hun vrouw hun komt verzorgen en voeren leuke taakjesnuit. Maar zeggen, het schat zou ik ff helpen met het potje maken dat wendaarrna even samen knuffelen? Of zullen we een oppas regelen en er samen even lekker uitgaan???

1. Er zijn zoveel vaders en moeders die verliefd kunnen worden op iemand anders, dat is gewoon zo biologisch geregeld, wil niet zeggen dat dan maar meteen je gezin moet verlaten. Want…
  2. Verliefdheid duurt gemiddeld zo een twee jaar en dan ga je ergeren aan de gewoontes van je partner of gebreken en tekorten, dus dat is bij iedere partner… niemand uitgezonderd… dus dat moet deze man opnieuw doorheen en opnieuw compromissen maken als hij dat al vol kan houden of uberhaupt zo ver komt.
  3. Waar deze man (vader kan ik m nog niet noemen want ik weet niet of hij nog zorgt voor zijn kinderen, in dat geval is hij de zaadverstrekker) geen rekening mee heeft gehouden is dat een jongere vrouw op een gegeven moment ook de leeftijd van zijn exvrouw verkrijgt en mogelijk ook een kinderwens krijgt of gewoon toch zwanger wordt (dat gebeurt nog vaker dan gepland zwangerschap). Dan komt hij weer voor dezelfde dilemma’s te staan en kan hij wel weer wegvluchten, maar op een gegeven moment is de keuze in vrouwen beperkt en staat hij er op zijn oude dag alleen voor.
  4. Daarbij is de kans groot op de manier hoe hij een relatie verkreeg met de jongere vrouw is vaak ook hoe je er weer vanaf komt. Zij kan net als hem er eerder weer vandoor gaan met een ander, want dat voorbeeld heeft ze immers van hem zelf afgekeken.

Geloof me maar, karma bestaat zeker, de een moet alleen wat vaker op zijn bek gaan dan de ander om dat te ondervinden. En zijn ex vrouw… die vind zeker wel een andere man weer…dat is voor de meeste vrouwen niet zo moeilijk en het is druk met kinderen, maar zeker ook gezellig en de band versterkt alleen maar meer hoe meer je voor ze zorgt en klaarstaat, want op een dag (en dat gaat snel) zullen kinderen ook jou als moeder of achtergelaten vader (dat gebeurt ook) wat graag bezoeken.

Kijk maar naar Alexander P van D66, dat is een goed voorbeeld van wat ik zojuist schreef.

Daarbij moet ik een geheimpje verklappen, stellen kunnen met of zonder kinderen zelfs juist later in de relatie weer verliefd worden op elkaar, naast houden van, dat is ook biologisch geregeld zodat je op de oude dag voor elkaar zorgt. Maar ja sommige mensen houden graag illusies in stand door het onmogelijke te willen… die komen bedrogen uit…nadat ze dat zelf hebben gedaan :slight_smile:

Ik vind het juist erg knap dat hij zijn verhaal doet en ook voor zich zelf durft te kiezen. Als hij niet gelukkig in zijn relatie is dan kun je ook geen fijne vader zijn uiteindelijk.
Ik ben er van overtuigd dat hij zijn best heeft gedaan om zijn huwelijk te redden, want zeg eerlijk niemand wil graag scheiden.
Moet je dan echt de rest van je leven iets belangrijks missen omdat de rest van de wereld vind dat je voor eeuwig bij elkaar moet blijven.

Mijn ervaring van thuis is dat mijn ouders juist alles gedaan hebben om toch bij elkaar te kunnen blijven, en dit is wel ten koste van mij geweest. Al die ruzies etc, voor mij hadden ze beter kunnen scheiden.

Je leeft maar 1 keer, blijf niet ten koste van alles bij elkaar omdat men zegt dat dit het beste is voor de kids.
Genoeg mensen die niet happy zijn met elkaar maar weinig mensen die dat durven uit te spreken.

En men moet eens ophouden om altijd de mannen met hoofdletters te schrijven. Uiteindelijk is het verschil tussen mannen en vrouwen die vreemdgaan of verliefd worden op een ander minimaal.
Alleen vrouwen zijn wat geniepiger en daar komt het dus minder snel bij uit.

Die man heeft gelijk.
Ik zeg kies voor elkaar
Houd van elkaar
Zorg voor elkaar
Blijf elkaar gelukkig maken
Luister naar elkaar
Het zou wat wezen zeg dat op het moment van gezin uitbreiding ik mijn
ontwikkeld als een fantastische vader maar een slechte echtgenoot.

Valt me op dat er nogal wat tegenstrijdigheden in t verhaal zitten, bijv. ‘Ik was er van overtuigd dat t wel goed kwam met ons huwelijk’ en ‘al na het 1e kind miste ik de warmte van mijn vrouw’.
Er lijkt te weinig te zijn gepraat met elkaar over gevoelens. Of was hij/zij onbereikbaar in t gesprek? En ja, ben ook wel nieuwsgierig naar wat er dan allemaal is gedaan om t goed te krijgen? Ik weet waar ik over praat want mij overkwam t ook, hoewel in mijn relatie het mijn partner was die verliefd werd op een ander.
Nuchter perspectief op mijn ervaring: wanneer het niet meer lukt om het beste in elkaar naar boven te halen, ga het gesprek aan en vraag je ieder af of de liefde voor de ander er nog is en ben ook daar oprecht in. Beter eerlijk dan een afloop als deze. Mij is t niet gelukt om op tijd de goede gesprekken te voeren, maar ben ervan overtuigd dat ik dan nu nog was samen geweest met mijn inmiddels ex-partner.
Volgens mij wordt dat bedoeld met ‘het verdiepen’ van je relatie, van tijd tot tijd een goed en verdiepend gesprek te hebben. En voor de rest het vooral leuk hebben samen door leuke, grappige, mooie etc. herinneringen samen maken én elkaar de ruimte te geven (niet álles hoeft samen!)

Ik hou van jouw
Ik vindt je lief
Wil je met me trouwen
Huisje boompje beestje is allemaal achterhaald ano 2018.
Zoek iemand die je ten allertijden steunt in het leven.
Iemand met wie je de oorlog mee kan winnen. Niet iemand die zegt ik hou van jouw… kijk hoeveel huwelijken er kapot gaan niet omdat ze niet meer van elkaar houden maar omdat ze elkaar niet meer steunen.

Ik hou van JOU
Ik vinD je lief
… TE ALLEN TIJDE …

Neem t me niet kwalijk maar ik kan slecht tegen foute spelling🤓

Neem mij niet kwalijk woon net 6 maanden in Nederland komt uit UK moet nog één jaar Nederlandse les volgen :grin:

Belachelijk hoor als je niet tegen spelling fouten kan dan schrijf t ergens in een boek op in plaats van dat je hier mensen gaat pesten.

Niet pesten, maar helpen! (Ik begin al met ‘sorry’ en geef daarmee aan dat t mijn slechte eigenschap is)

Dan kan je zeggen dat t als hulp geldt :wink: inplaats van aantegeven dat je niet tegen spellingfouten kan