9 maanden niet doorslapen

Help!

Mijn zoontje van 9 maanden wilt niet in slaap vallen zonder dat ik er ben.
We zijn met de 10min methode bezig en ik vind dit echt afgrijselijk. Zowel voor mij als voor mn lieve kleine man.
Is dit echt de enige methode om hem in zn eentje in slaap te krijgen en te laten doorslapen?
Ik weet het je moet sterk zijn maar jemig wat een verdriet kan zo’n kleintje hebben…
Ik hoor graag advies!

Heel erg bedankt :slight_smile:

Onze zoon is ook 9 maanden. Wij hebben een paar maanden geleden al een dergelijke methode gedaan. Hielp wel goed, maar wij begonnen met 2 minuten en dan er naar toe om te troosten. Als hij weer ging huilen na 4 minuten en zo elke keer verdubbelen. Bij onze man lukte het gelukkig al binnen die 4 minuten. Langer heb ik nooit hoeven wachten. En we hebben dit maar een paar avonden hoeven doen.
Ik weet niet hoelang je nu wacht, als je echt meteen die 10 minuten wacht zou je misschien dit kunnen proberen. Maar wij hebben hem dan niet uit zijn bed getild, alleen laten weten dat we er zijn. Dat hij niet alleen is en veilig is.

Klote is dat he! Maar je bent goed bezig. Het is heel normaal en gezond dat jou kleine nachts wakker word. Zo weinig mogelijk aandacht geven wanneer hij wakker is in de nacht. Ik doe zelf geen licht aan in de kamer en praat alleen wanneer het noodzakelijk is en negeer hem voor de rest. Lastig maar het werkt voor ons. En bij honger gewoon drinken geven. Maar houd stand!

Bedankt voor je reactie :slight_smile:
Wij hebben djt eerder niet hoeven doen omdat hij eigenlijk altijd goed sliep.
Sinds hij zijn eerste 2 tandjes heeft gekregen wordt hij ineens snachts wakker…
Ik zal eens kijken of het miss beter gaat als we hem in het begin wat korter alleen laten.

We zijn pas 2 dagen bezig dus wie weet gaat het gauw al beter

Het js vooral het huilen wat me zo opbreekt.
Al zou hij gewoon wakker zijn dan liet ik hem lekker zn gang gaan in zn bedje. Maar hij krijst de hele buurt bij elkaar alsof hij alleen op de wereld is. Zo ontzettend sneu!
We gaven hem tot voor kort snachts nog fles wanneer hij wakker werd, hierdoor sliep hij heel snel weer in maar leek hij het wakker worden snachts ook in stand te houden.
Bij het cb zeiden ze dit zsm af te bouwen want anders wordt het idd een gewenning en slaapt hij zeker niet door… Zucht*

Het is ook heel lastig. En het is echt een fase die weer voorbij gaat (zegt mijn moeder altijd).
Maar bij doorkomende tandjes gebruiken wij druppels Dentinox. Op een wattenstaafje 2 druppels en dan aanbrengen op het tandvlees. Helpt heel goed. Want onze man werd dus ook wakker en huilde best erg toen hij tanden kreeg.

Hier krijgt hij tussen 7 en 8 een flesje en gaat slapen tot de volgende ochtend.

Ja die druppeltjes hebben wij hier ook gebruikt.
Zn twee tandjes zijn ondertussen allang door(sinds 7,5 maand) dus dat zou nu het probleem niet meer moeten zijn.
Het is nog even doorzetten denk ik… hopelijk hebben we gauw weer de nacht voor onze rust haha… vanavond ben ik om half 8 begonnen en om half 10 sliep ie eindelijk.

Sterkte en ga zo door!

Zo dan das wel heftig. Ik snap dat je dan gebroken ben. Je wil niet dat je kind verdriet heeft.
Maar zijn er niet nog meer tandjes op komst. Hier volgen ze zich best snel achter elkaar op.
En wat bij ons ook helpt is een naar bed gaan ritueel. Elke dag hetzelfde zodat hij weet waar hij aan toe is. Eerst flesje, tanden poetsen, pyjama en schone luier, samen de gordijnen dichtdoen, slaap kindje slaap zingen en kusje en muziek doosje aan. En slapen maar

Herkenbaar probleem. Wij hebben toen de minuten wegblijven continue langer gemaakt. Na 1 minuut terugkomen, aai over zn bol en zeggen dat je zo weer terugkomt, dan 2 min wegblijven etc etc en in de tussentijd wat in de buurt rommelen zodat hij hoorde dat je er wel bent. Dit hielp erg goed want daarvoor heb ik vaak genoeg op de schommelstoel naast zijn bed gezeten. Ff volhouden en door het krijsen heenprikken, maar absoluut niet uit bed halen of teveel praten. Succes!

Lief, dankjewel! :slight_smile:

Helemaal mee eens. Het is even doorzetten en het is moeilijk. Maar het gaat over!

Ja dat ritueel zijn we nu ook mee bezig. Ben nog een beetje aan het uitvogelen wat het beste bij hem past. Ik wil miss ook te snel resultaat.
Hopelijk gaat de nacht nu wat beter :slight_smile:

Dankjewel voor je bericht!
Ik ga het eens aankijken en hopelijk slaapt hij gauw beter :slight_smile:

Dat ritueel is ook uitvogelen. Ik heb er ook een tijdje over gedaan. Ik was begonnen met voorlezen, maar meneer vond dat veel te gezellig. Dus dat werd hem niet haha.
Maar je bent goed bezig en dat resultaat komt vast wel hoor.

Ik mag niet meer antwoorden geeft het forum aan, omdat dit mijn eerste dag is. Echt wat een raar gedoe. Maar ik kan pas over 16 uur weer antwoorden.

Maar ga vooral zo door! Succes

Haha ja dat zal hier ook het geval zijn denk ik wat betreft het voorlezen betreft. Het is van zichzelf ook een erg actief mannetje :slight_smile:
Ik ga proberen wat te slapen voor het geval dat ik straks weer een tijdje wakker ben :wink:

9 maanden is meestal de tijd dat ze verlatingsangst krijgen en zich alleen gaan voelen. Hier moet je inderdaad even doorheen. Een nachtlampje kan ook helpen.

Hier ook een mannetje die alleen bij mama in slaap valt en het liefst ook nog aan de borst. Meerdere keren die manier geprobeerd maar dan met 2 4 8 minuten. Dit werkte bij hem alleen maar averechts. Ik heb na een week opgegeven en gezegd wat is nou eigenlijk het probleem en hem nog lekker een paar weken bij ons in bed gehouden. Deze tijd krijg je nooit meer terug en over 1 jaar denk je soms met heimwee terug aan die tijd hihi. Nu is de kleine man ondertussen 15 maanden en valt hij gewoon zelf in slaap zonder te huilen. Hebben vorige maand de manier nog een keer geprobeerd en binnen 2 avonden ging dit super (1e en 2e avond bij 4 minuten in slaap gevallen). Hij was er hiervoor gewoon nog niet aan toe en ben heel blij dat ik hem toen zijn veiligheid bij mij nog heb kunnen geven!

Voorop gesteld dat ieder het op zn eigen manier doet. Dit is hoe het hier gaat: Ook hier een meisje van 10 maanden die niet meer alleen in slaap wil vallen. Reden: tandjes, sprongetje, verlatingsangst. Met name dat laatste. Geen methodes geprobeerd. Ik houd me daar niet aan vast. Ik geef mn welp wat ze nodig heeft en ik kies simpelweg ook de makkelijkste weg. Ik geef nog steeds borstvoeding. Ik maak haar klaar voor bed ik ga met haar in de stoel op haar kamer zitten en voed haar in slaap. Binnen 10 min is ze vertrokken en ze slaapt 9 van de 10 keer lekker in. Word nog 1 of 2 keer per nacht wakker voor een slokje.Ze heeft ook tot 9 maanden op onze kamer geslapen omdat het fijner was voor allen onze nachtrust. Wat ik wil zeggen is dat als je gevoel iets anders zegt dat je die gewoon mag volgen. Je hoeft jezelf en je kind niet te dwingen alleen in slaap te moeten vallen omdat de maatschappij dat van je wil of omdat je bang bent dat je je kind anders verwend of verpest. Je kindje roept je niet voor niks. En is bang en verdrietig als jij de kamer verlaat. Uiteraard zullen ze het allemaal een keer moeten leren. Met alles gebruik ik de opmerking: ooit een 18jarige… zien doen? Nee die slaapt niet meer bij zn moeder. Die slaapt gewoon door(soms iets te ver😂) en die heeft geen speen meer. Uit eindelijk lossen als problemen zich op maar heeft jouw kindje wel alle liefde aandacht genegenheid en steun gehad die hij wilde voelen toen hij het nodig had. Ze “moeten” nog lang genoeg iets in hun leven.

Ik wens je veel sterkte! Ik weet hoe zwaar het soms kan zijn.